آیا بازی حسینی و پورعلیگنجی خیانت به فوتبال ایران بود؟

آیا بازی حسینی و پورعلیگنجی خیانت به فوتبال ایران بود؟

کارلوس کی روش با انتشار پستی از تیم ملی فوتبال ایران خداحافظی کرد، این بار اصلا اصراری برای گرفتن تیم ملی ایران نداشت. همانطور که او به خوبی می داند فضای ایران برای ادامه کارش مهیا نیست و خود را برای سفر به دوحه آماده می کند تا هدایت قهرمان جام ملت ها را بر عهده بگیرد. دقایقی پس از انتشار این پست، محمدحسین کنعانی زادگان که با حضور مجدد کارلوس کی روش در تیم ملی ایران نیمکت نشین شد، در توئیتی نوشت که شما (کارلوس کی روش) نه تنها به شجاع و من خیانت کرده اید، بلکه خیانت هم کرده اید. فوتبال ایران…

ما قصد حمایت از کارلوس کی روش را نداریم و قطعا مدافع او نیستیم. حضور 9 ساله کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال ایران با انتقاداتی همراه بود. او در هیچ یک از سه دوره جام جهانی نتوانست تیم ملی فوتبال ایران را به دور دوم برساند و در دو دوره جام جهانی نیز نتوانست با ایران قهرمان شود. از سوی دیگر او در دوران حضورش در تیم ملی فوتبال ایران رفتاری از خود نشان داد که شرم آور بود اما نمی توان انکار کرد که برای بالا بردن نام فوتبال ایران جان خود را فدا کرد چرا که اعتبار فنی برایش مهم بود. کارلوس کی روش به فوتبال ایران خیانت نکرد. او در مقطعی اعتبار و ارزش پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بالا برد و نسل خوبی برای فوتبال ایران خلق کرد. نسلی که به رهبری اسکوچیچ به یک صعود قدرتمند و سریع دست یافت. البته سرمربی کروات هم در صعود نقش پر رنگی داشت و تنها حضور بازیکنان نبود که باعث صعود تیم ملی شد. به خصوص اینکه فراموش نکردیم که مارک ویلموتس با همین تیم مغلوب عراق و بحرین شد و کار را برای تیم ملی سخت کرد.

می توان از کارلوس کی روش انتقاد کرد اما نمی توان به او بی احترامی کرد. هیچ یک از اعضای خانواده فوتبال ایران محمدحسین کنعانی زادگان را به عنوان نماینده کارلوس کی روش مأمور نکرده است. می توان بدون احترام به سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران انتقاد کرد. بهتر است بازیکنانی مثل محمدحسین کنعانی زادگان که دستمزدشان حرفه ای است رفتارشان حرفه ای باشد و تمام خانه های ساخته شده با بازی نکردن را خراب نکنند و منافع شخصی خود را با منافع ملی گره نزنند.

اینها رفتارهایی است که باعث شده خیلی ها بگویند ایرانی ها مهمان نواز و بی ادب هستند. سانچز در همسایه ما در قطر سه شکست در جام جهانی را تجربه کرد و پس از این دیدارها فدراسیون فوتبال قطر با احترام به این مربی او را وداع گفت بدون اینکه حتی یک بازیکن به سرمربی او توهین کند.

آقای محمد حسین کنعانی زادگان! شما اجازه دادید مهر خداحافظی کارلوس کی روش خشک شود و سپس او را خائن اعلام کردید. مهمترین چیز این است که او را خائن بدانیم چون بازی نمی کند، خائن به فوتبال ایران نیست. آیا بازی سیدمجید حسینی بازیکن لیگ برتر ترکیه یا مرتضی پورعلیگنجی بازیکن پرسپولیس خیانت به فوتبال ایران است؟

احترام تیم ملی به سرمربی، حتی اگر حق با بازیکن باشد، رفتار حرفه ای تلقی می شود و در فوتبال دنیا رایج است، اما به نظر می رسد در فوتبال ایران، اگر کارلوس کی روش در جام جهانی برای محمدحسین کنعانی زادگان فیکس بازی می کرد. او اکنون بهترین مربی جهان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید