آیا بالاخره گره بودجه شهرداری / شورایاری ها تخلیه می شود؟


ساعت: 14:13
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819173

اولین جلسه شورای شهر تبریز در سال 1401 به ریاست حجت الاسلام برگی با نیم ساعت تاخیر برای زعفرانچیلر و بابای آغدام در عمارت قدیم تبریز تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، دستور کار اولین جلسه رسیدگی به نامه استاندار و هیأت برای اجرای مصوبات شورای شهر در بندهای 1 و 2 در موضوع بودجه 1401 شهرداری تبریز بود.


گره بودجه

علیرضا باغبان در این خصوص گفت: بودجه شهرداری انگیزشی و منطقی است و درآمدها نیز بسیار واقعی است و نمی توانیم ساختار بودجه را لمس کنیم.

شهرام دبیری همچنین گفت: اخیراً وزارت کشور گفته است که هر نظری را بودجه بندی کنید.

وی افزود: بودجه شهرداری افزایش چشمگیری نداشته است و باید دلیل افزایش بودجه را توضیح دهیم.

عضو شورای شهر تبریز افزود: قانوناً باید طبق دستورالعمل عمل کنیم و در خصوص کشتارگاه نیز شهرداری باید شرکتی راه اندازی کند و تا زمان راه اندازی، کشتارگاه را زیر نظر میادین بازرسی کنیم. “

وی بیان کرد: دلیل اصلی مخالفت با شورای اجرایی استانداری تخصیص بودجه 3 میلیاردی برای پژوهش سرای شورای شهر تبریز است که برای رفع این مشکل نیازمند افزایش بودجه مرکز تحقیقات به بودجه پژوهشگاه شهرداری هستیم.

روح اله رشیدی همچنین گفت: مشکلی که وزارت کشور به آن استناد می کند این است که باید میانگین رشد درآمد پنج ساله را در نظر بگیرید و با توضیح مشکل حل می شود.

عضو شورای شهر افزود: شهرداری موظف به دریافت کد توزیع مرکز تحقیقات شورای شهر باشد.

یوسفی سرپرست شهرداری تبریز نیز در این خصوص گفت: وزارت کشور ایجاد و خاتمه شرکت ها را به هر شکلی در اختیار شورای شهر و شهرداری قرار داده است.


دست در پشت صحنه در پارکینگ های شهری

حجت الاسلام برگی در سخنانی گفت: تا جایی که من اطلاع دارم برج سفید ماهانه 3 میلیون تن به شهرداری اجاره می دهد. ارزش این برج 7 میلیارد تن است. اگر این ساختمان به پزشکان فروخته شود، می توانیم با آن روبرو شویم. 2 میلیارد تن «ساختمان بهداشتی ایجاد کنید که فضای سبز، پارکینگ باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ مشکلات ترافیکی بیشتری را برطرف می کند، افزود: برخی از پشت صحنه ها اجازه نمی دهند پارکینگ در اختیار سازمان ها قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: برخی از پارکینگ ها نیم بها به پیمانکاران واگذار شده است. اگر در خصوص تخلفات پارکینگ ها بدون توجه به عواقب آن اقدامات لازم صورت نگیرد، از این پس تخلفات را افشا می کنم.

وی گفت: شما تا 30 فروردین فرصت دارید این موضوع را حل کنید، اگر حل نشد مدارک موجود را به قوه قضائیه ارسال می کنم.

یوسفی؛ سرپرست شهرداری تبریز در پاسخ به اظهارات برگی گفت: تمامی پارکینگ های سطح شهر باید در اختیار سازمان ترافیک قرار گیرد.


شکایات شورای شهرداری از عمران و آبادانی شهر

فریدون بابایی اقدم نیز در سخنانی گفت: توسعه شهر نامطلوب است و مردم گله مند هستند. در این راستا باید ذهنی اساسی برای پاسخگویی به مطالبات مردم داشته باشیم.

رئیس کمیته شهرسازی و معماری شورای شهر افزود: پیگیری مشکلات در محله موثر نخواهد بود.

شهرام دبیری همچنین گفت: در مجموعه شهرداری حمایت کارگری وجود ندارد، تا کی شاهد مرگ کارگران خواهیم بود؟

وی تاکید کرد: باید شهرداری را متقاعد کنیم که طرح ایمنی کار ارائه کند و پیمانکاران را برای اجرای آن مطلع کنیم و اگر سازمانی حمایت کار نداشته باشد مجوز نگرفته و فعالیت آنها متوقف شود.


آیا شورشیان بالاخره تخلیه می شوند؟

بابای آگدام در پایان این نشست در تذکری گفت: مقرر شد اعضای شورا به منظور استحکام بخشی به عمارت ساعت، دفاتر خود را تحویل دهند و این مکان تاریخی است.

وی گفت: من و آقای زعفرانچیلر اتاق های خود را تحویل داده ایم، از سایر همکاران خود می خواهیم که اتاق های خود را تحویل دهند.

برگی در پاسخ به این سوال گفت: از نظر پدافند غیرعامل حیاط عمارت ساعت خطرناکی است در این صورت باید یک فکر اساسی داشته باشیم و آنچه کارشناسان می گویند باید انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید