آیا بانک های کردستان گره گشایی از تولید دارند یا مانع آن می شوند؟ / احیای واحد بستنی سازی عسل سنندج در انتظار تلاش مسئولان است.


ساعت: 13:31
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914499

کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کردستان به منظور توسعه سرمایه گذاری و بررسی راه حل مشکلات تولیدکنندگان تشکیل جلسه داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، کارگروه تسهیل و حذف تولید در کردستان با هدف توسعه سرمایه گذاری و بررسی راهکارهای رفع مشکلات تولیدکنندگان تشکیل جلسه داد و در اولین دستور کار این نشست مشکلات معوقه بدهی بستنی عسلی بررسی شد. واحد تولیدی مطرح شد.

واحدی که همیشه در جلسات رفع گلوگاه های تولید ثابت است و از همکاری نکردن بانک متولی در پرداخت تسهیلات مصوب می گوید.

مدیر عامل این واحد تولیدی برای پرداخت بدهی خود به بانک کشاورزی نیاز به بودجه دارد اما سال هاست که بانک با تامین این وجوه موافقت نکرده است.


63c4e8fa 8924 4a33 a9ac 2bd790553153 خبر خاکستری


از نظر تولید سوء مدیریت نداشتیم و فقط قول پرداخت وام را به ما دادند

به گفته مدیرعامل مجتمع بستنی عسل کردستان، این واحد پنج میلیارد و 200 میلیون تومان وام دریافت کرد که امروز به 54 میلیارد تومان رسیده و تاکنون 45 بار برای رفع مشکلات بانکی بستنی این شرکت مصوب شده است. و گاوداری، اما هنوز نتوانسته ایم دوباره تولید خود را شروع کنیم.

سید جمال ساعدی با اشاره به اینکه در زمان فعال بودن واحد بستنی فروشی روزانه 150 هزار دلار محصولات آن صادر می شد، افزود: در حوزه تولید سوء مدیریت نداشتیم و فقط قول پرداخت وام را به ما دادند اما محقق نشد. و ما دلیل مخالفت را نمی دانیم.

وی گفت: امسال رئیس بازرسی کل کشور از این مجموعه بازدید و تصمیم گیری شد اما بعد از گذشت پنج ماه هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

بدون شک اگر مشکل این واحد تولیدی در سال های اول تعطیلی حل می شد، میزان بدهی آن بسیار کمتر از مبلغ ذکر شده بود، اما این مشکل همچنان پابرجاست و اکنون دولت سیزدهم درصدد رفع آن است. مسئولان حاضر در این جلسه از بازگشایی این موضوع و حل نشدن مشکل بانکی ابراز تاسف و نارضایتی کردند.

از دیگر دستور کار این جلسه هتل در حال ساخت لاله سنندج بود که سرمایه گذاران این پروژه نیز برای تسریع در تکمیل آن نیازمند تسهیلات بانک سپه هستند.

مشکلات یکی از شرکت های آب منطقه ای شرکت فرآورده های زیتون و همچنین بدهی معوقه مشترکان کردستان به اداره برق از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.


aa08752e 1e14 4f48 a3bd f9009cd61d85 خبر خاکستری


انتقاد از انسداد بانک ها از سوی تولیدکنندگان

حامد کدیرزاده معاون اقتصادی استانداری کردستان با انتقاد از ممانعت بانک ها برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران گفت: این مشکل باعث فرار سرمایه گذاران و مهاجرت نیروهای نخبه از استان می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در این دیدار با اشاره به اینکه واحد تولید بستنی عسلی و گاوداری شیری یکی از ظرفیت های استان برای ایجاد اشتغال و تولید است، اظهار داشت: با احیای این امر. واحد برای 170 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند

حامد کدیرزاده افزود: در حال حاضر بخشی از شیر مورد نیاز مصرف کنندگان در استان از سایر استان های کشور وارد می شود که با راه اندازی مجدد گاوداری هزار راسی مواجه می شود.

ادرزاده با اشاره به اینکه اگر از واحدهای تولیدی و سرمایه گذار حمایت نشود، هیچکس رغبتی به سرمایه گذاری ندارد، یادآور شد: هیچکس به خاطر انجام امور خیریه مواخذه نمی شود، بنابراین مدیران باید در رفع مشکلات واحدهای تولیدی اهتمام بیشتری داشته باشند.


3b3808f4 2183 4a94 8aaa 1541668848cd خبر خاکستری


اجرای 72 درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون 189 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان با یک هزار و 552 مورد و 2 هزار و 769 مصوبه تشکیل شده است.

بختیار خالصی از انجام ۷۲ درصد مصوبات این کارگروه خبر داد و افزود: ۱۴۹۵ مصوبه بانکی، ۵۴ مصوبه مالیاتی و ۴۵۶ مصوبه مربوط به سایر بخش‌ها است.

وی ادامه داد: از 807 مصوبه باقی مانده که اجرا و پیگیری می شود، 441 مصوبه بانکی، 26 مصوبه مالیاتی و 297 مصوبه در سایر بخش ها وجود دارد.


11238d05 ddfe 407a a616 bb194068717a خبر خاکستری


طرح شکایت از بانک هایی که مانع توسعه سرمایه گذاری در استان می شوند

رئیس دیوان محاسبات کردستان در این جلسه از تشکیل پرونده هایی علیه بانک های مانع توسعه سرمایه گذاری در استان خبر داد.

ساکیلی تاکید کرد: ممانعت برخی بانک ها و تاخیر در توسعه اقتصادی استان مصداق تسلیم شدن است.

مدیرکل دفتر محاسبات کردستان گفت: همه روسای دستگاه های اجرایی و بانک ها موظفند در توسعه تولید و اشتغال در همه بخش ها سهیم باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید