آیا بهانه های فعالان محیط زیست برای سد تنگ سرخ به پایان رسیده است؟


ساعت: 15:39
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913540

فعالان موسوم به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد سعی در به حاشیه بردن یکی از مطالبات مردم دارند و هر بار موضوع جدیدی را مطرح می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ شهرستان بویار احمد و شهر یاسوج سال هاست که با رنج بی آبی و ناپایداری آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می کنند به طوری که حتی در فصل بارندگی نیز کمبود آب وجود دارد. آب در بسیاری از مناطق این منطقه است. سدی که می تواند آینده خوبی را برای مرکز استان در حوزه آب، کشاورزی، صنعت و گردشگری رقم بزند.

اما در این بین برخی افراد تحت عنوان فعالان محیط زیست در سال های اخیر تلاش کرده اند تا مردم شهرستان های بویراحمد و دانا را به مخالفت با ساخت این سد بدون ارائه راه حلی برای مشکل تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی تشویق کنند. در این شهرها به دنبال اهداف خود باشید.

این فعالان موسوم به محیط زیست همواره بر روی مجوز سد تنگ سرخ مانور می دادند و آن را فاقد مجوزهای لازم از سازمان محیط زیست اعلام می کردند، در حالی که در مراحل مختلف این موضوع به صراحت از سوی مدیران مربوطه عنوان شده بود که این سد دارای مجوزهای لازم است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کور روز گذشته در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد و در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه سد تنگ سرخ دارای مجوز زیست محیطی است، دلیل تاخیر در صدور این مجوز را بی شک اجرای برخی اقدامات توسط دستگاه اجرایی پس از انجام اقدامات لازم، مجوز صادر می شود.

اگرچه این خبر بارها از سوی مسئولان اعلام شده است، اما این فعالان محیط زیست تلاش می کنند تا مشکل اصلی را به حاشیه برانند و هر بار با طرح سوالی جدید و ایجاد شبهاتی که پاسخ های آشکاری دارد، به دنبال جلوگیری از ساخت این سد و تحویل به سرما هستند. مناطق استان به ویژه شهر یاسوج دارای آب پایدار است.

البته ناگفته نماند که یکی از این به اصطلاح فعالان محیط زیست با انتشار اخبار جعلی و جعلی و همکاری با تروریست های کومله و رسانه های لندن، فیلمنامه ای را اجرا می کند که احتمالا در قالبی جدید به او دیکته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید