آیا تاخیر در پرداخت حقوق معلمان بر وزیر تاثیر گذاشته است؟

آیا تاخیر در پرداخت حقوق معلمان بر وزیر تاثیر گذاشته است؟

زیرا اولاً اعتبار رتبه بندی حتی برای رتبه عقب هم پرداخت نمی شد و ثانیاً حقوق معوقه معلمان مانند حق التدریس که به صورت ماهانه پرداخت می شد همچنان معوقه بود. بعد از 10 روز یعنی دهم فروردین ماه تلاش های وزارت آموزش و پرورش منجر به پرداخت 4 ماه اضافه کاری به معلمان شد که تاکنون خبری از رتبه بندی نشده است.

اما شکایات از نحوه پرداخت حقوق اسفند معلمان پس از آن افزایش یافت که وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای در 8 اسفند اعلام کرد که به دلیل خطای نرم افزاری، پرداخت حقوق اسفندماه با کسر همراه بوده است. به عبارت دیگر، آموزش و پرورش اعتراف کرد که اشتباه کرده است.

به هر حال نباید فراموش کرد که مسئولان وزارت آموزش و پرورش سعی کردند حقوق معلمان را به همراه رتبه های معوق واقعی آن ها پرداخت کنند، اما اشتباه در مسیر طی شده باعث شد نه تنها رتبه واقعی پرداخت نشود. اما رتبه اصلی و معوقات پرداخت نشده است.

شکایت معلمان باعث شد تا رئیس جمهور دستور دهد معاون اول رئیس جمهور در اسرع وقت با مسئولان مربوطه جلسه ای تشکیل دهد و با بررسی علل مشکل، موضوع پرداختی را در چارچوب قانون حل و به سهل انگاری ها و اشتباهات رسیدگی شود. مدیریت، تصمیم گیری و گزارش نتایج.

همچنین ششمین رئیس جمهور فرودین در اولین جلسه شورای دولت در سال 1402 در خصوص مشکل پرداخت حقوق معلمان در روزهای پایانی اسفند سال گذشته اظهار داشت: اجرای نادرست طرح ارزشیابی خوب معلمان در پایان. سال ذائقه معلمان عزیز را ترش کرد تصمیم سوال پذیرفته شد اما موضوع باید تا حصول نتیجه با جدیت بررسی و پیگیری شود تا در صورت سوء مدیریت با قاطعیت تصمیم گیری شود.

محمد محبر معاون اول ریاست جمهوری در نامه ای به آیت الله سید ابراهیم رئیسی نتیجه بررسی ها و پیگیری های انجام شده در این خصوص را اعلام کرد. در نامه این مخبر به رئیس جمهور آمده است: با وجود تقارن موضوع پایان سال، موضوع با همکاری نهادها و سازمان های ذیربط از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت دارایی کشور، بانک مرکزی بررسی می شود. و بانک ملی و وزارت آموزش و تحقیقات.خرج وی در کمترین زمان پرداخت شد.

در این نامه همچنین علل این مشکل بیان شده است: پس از جلسات متعدد با مقامات اجرایی و کنترلی و بررسی مستندات و توضیحات آسیب‌دیدگان مشخص می‌شود که انفعال وزارت آموزش و پرورش علت اصلی این مشکل است. مسئله.

در پی نامه معاون اول رئیس جمهور، وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: متأسفانه به دلیل تغییر پرداخت حقوق اسفند ماه در آخرین لحظات پایان سال 1401، پرداخت حقوق اسفند به همکاران فرهنگی با مشکل مواجه شد، بنابراین همه همکاران عذرخواهی می کنند

در پی دستور کتبی وزیر آموزش و پرورش مورخ 29.12.1401 قصور منجر به تاخیر و پرداخت به موقع حقوق معلمان در اسفند ماه به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، اداره برنامه و بودجه اعلام شد. و اداره امور مالی که شک دارد، رفتار قانونی برابر با قوانین اعمال خواهد شد.

* بازار داغ عایق ها و تاسیسات

بازار عایق و نصب در حال حاضر داغ است. از روز گذشته مطالب زیادی در شبکه های اجتماعی و سایت ها در خصوص برخورد با مقصران نحوه پرداخت حقوق اسفند معلمان منتشر شده است. از برکناری وزیر آموزش و پرورش توسط رئیس جمهور و معرفی گزینه های پیشنهادی مانند رئیس دانشگاه فرهنگیان به عنوان سرپرست تا برکناری مدیرکل دفتر وزارتی و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه. مدیران آموزشی و مالی در این مجموعه.

گزینه هایی مانند احمد حیدری و علیرضا کریمیان نیز به عنوان گزینه های احتمالی برای برنامه ریزی متناوب و توسعه منابع در نظر گرفته می شوند. البته معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پس از انتقال صادق ستاری فرد از آن معاونت به معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع همچنان بی سکان است!

چندین گزینه از سوی معاونان فعلی وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و حتی مشاورانی مانند قائم مقامی مطرح شده است.

حال باید دید پرونده حقوق و رتبه معلم اسفند چگونه به صفحه پایانی راه پیدا می کند. شنیده ها حاکی از آن است که بعد از تعطیلات نوروزی خبرهای جدیدی از تغییرات اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید