آیا تاریخ برای بازی ایران و آمریکا تکرار خواهد شد؟

کشور میزبان با دو باخت متوالی شانسی برای صعود ندارد اما سایر تیم های آسیایی مانند ایران، کره جنوبی، عربستان، ژاپن و استرالیا همچنان در تلاش برای صعود به مرحله حذفی هستند.

آیا تاریخ برای بازی ایران و آمریکا تکرار خواهد شد؟

تاک سو کوم، خبرنگار آزاد ژاپنی که برای پوشش خبری این رویداد به قطر سفر کرده است، از شرایط حضور در تیم های ملی قاره کهن گفت.

سو کوم درباره خروج زودهنگام تیم ملی قطر گفت: اولین حضور همیشه سخت ترین کار است. قطر برای اولین بار میزبان جام جهانی بود. انتظارات از کشور میزبان بسیار بالا بود. اگر کسی به صعود این تیم فکر می کرد، آرزوی بزرگی در سر داشت.

این روزنامه نگار ژاپنی درباره میزبانی قطر در جام جهانی افزود: همه چیز برای هر لحظه برنامه ریزی شده است. برای عاشق فوتبال خوب است وقتی از خواب بیدار می شود زندگی اش را با فوتبال شروع کند و وقتی می خواهد بخوابد با فوتبال بخوابد. برگزاری چهار مسابقه در روز چیز خوبی است و قطر با وجود قلمرو کوچک خود توانسته آن را به خوبی پوشش دهد.

وی تاکید کرد: آسیا به این میزبانی نیاز داشت. قاره آسیا پتانسیل بالایی در فوتبال دارد و باید بعد از 20 سال دوباره میزبانی می کرد تا توانایی های خود را نشان دهد.

کارشناس فوتبال ژاپن درباره سایر تیم های آسیایی گفت: عملکرد سایر تیم ها خیره کننده بود. عربستان با غلبه بر آرژانتین به رویای بزرگ خود جامه عمل پوشاند. ژاپن همین کار را تکرار کرد اما در بازی دوم هر دو تیم بی دقت بودند و شکست خوردند.

سو کوم به یاد می آورد: «تیم های بزرگ باید برای هر بازی آماده شوند. ایران روند متفاوتی داشت. او شکست بد را با پیروزی مقابل ولز جبران کرد و اکنون فرصتی برای ادامه کار دارد.”

وی در خصوص دیدار تیم های ملی آمریکا و ایران تاکید کرد: پیروزی ایران مقابل آمریکا در سال 1998 همچنان در ذهن فوتبالیست ها وجود دارد. من اطلاعات کاملی از وضعیت فعلی ایالات متحده در جام جهانی فعلی دریافت کردم. فکر می کنم بازی فنی جالبی خواهد بود.”

کوم افزود: پیش بینی من این است که این مسابقه تا ثانیه های آخر جذاب خواهد بود. هواداران ایران بسیار مشتاق هستند و باید ببینیم حمایت آنها چه نتایجی به همراه خواهد داشت.”

خبرنگار ژاپنی در پایان با اشاره به پیشرفت فنی فوتبال در قاره آسیا گفت: زمان آن رسیده که تاریخ فوتبال کمی با آسیایی ها خودنمایی کند. فاصله بین فوتبال جهان کم شده و تیم های آسیایی می توانند شگفتی ساز شوند.

دیدگاهتان را بنویسید