آیا حفاظت دلیل پایین بودن سرعت اینترنت است؟

آیا حفاظت دلیل پایین بودن سرعت اینترنت است؟

روز جدید : نماینده مرودشت در مجلس شورای اسلامی از درخواست ۱۸۵ نماینده برای بازگرداندن طرح دفاعی به صحن مجلس خبر داد به گزارش ایسنا، جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس گفت: صحن را به رئیس مجلس تحویل دادم. مجلس شورای اسلامی. این درخواست طبق آیین نامه داخلی مجلس در اولویت اعلام و به رای گذاشته می شود.

در پی تصویب ناگهانی طرح حمایت از مصرف کنندگان سایبری کمیسیون تلفیق و انتقادات گسترده به مجلس، علیرغم ابطال این رای از سوی هیئت رئیسه مجلس، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد این کمیته مشترک و نامه را امضا کرد و به این ترتیب طرح را از کمیته مشترک به مجلس بازگرداند.

رکود بی‌سابقه ماه‌های اخیر در کشور واکنش‌های منفی بسیاری را در پی داشته است و بسیاری بر این باورند که کندی و محدودیت اینترنت نتیجه برنامه‌ای برای حفاظت و فیلتر شبکه‌های مجازی است.

یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی می گوید: ربطی به طرح حمایتی ندارند و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید توضیح دهد که چرا سرعت اینترنت کاهش یافته است. اگر این اتفاقات مربوط به طرح دفاعی باشد حتما اعلام می کنند چون اگر قانونی در مجلس تصویب شود لازم الاجرا بوده و دلیلی برای کتمان نیست.

وی ادامه داد: بنابراین این اتفاقات اخیر باید از سوی وزیر ارتباطات درخواست شود. البته توضیحاتی در این خصوص ارائه شد که گویا پهنای باند سرورهای خارجی کاهش یافته است، اما به نظر می رسد در این مرحله باید کارکنان مربوطه توضیح و مدیریت دقیق تری داشته باشند تا مردم راضی باشند و نگران نباشند و نگران نباشند. فکر می کنم اخبار پشت صحنه است و اتفاقات این اتفاق می افتد. من به عنوان یکی از اعضای کمیته مشترک فضای مجازی می گویم این واقعاً خبری نیست و اینطور نیست که مجلس و کمیسیون اطلاعات و دستورالعمل هایی به وزیر ارتباطات داده اند که بر اساس آن سرعت اینترنت کاهش یافته است. وجود ندارد.”

دیدگاهتان را بنویسید