آیا خرید اشتباه پرسپولیس در دربی رفع می شود؟

آیا خرید اشتباه پرسپولیس در دربی رفع می شود؟

ماجرای حضور رضا اسدی در پرسپولیس بسیار جالب است. او برای پرکردن جای خالی احمد نورالهی در پست هافبک دفاعی به خدمت گرفته شد اما تا اینجای کار همه کار می کنند به جز آن چیزی که انتظار می رفت! اسد در اولین بازی های فصل گیج و ناآماده به نظر می رسید. انتقادات از او خیلی زود شروع شد و باعث شد این بازیکن روی نیمکت نشین شود. سپس ماجرای خفگی او در بازی با فولاد پیش آمد و این بازیکن را به گوشه رینگ رساند. در بین دو نیمه شایعات زیادی مبنی بر جدایی او از پرسپولیس و یا معاوضه با بازیکن دیگری به گوش می رسید اما کادرفنی مخالفت کرد.

اسدی که در دیدار مقابل آلومینیوم اراک گلزنی کرد و هیس نشان داد، به طور غیرمنتظره ای مقابل نفت مسجد سلیمان در ترکیب اصلی قرار گرفت و هر دو گل را به یک شکل در کرنرهای مهدی ترابی به ثمر رساند. به این ترتیب با احتساب گلی که او در هفته اول به فولاد زد، تعداد گل های اسد به عدد 4 رسید، بنابراین پرسپولیسی ها با تکیه بر کری می گویند هافبک ذخیره آنها دو برابر رودی زاستد مهاجم خارجی استقلال گلزنی کرده است. با این حال اسد همچنان نقش مورد انتظار پرسپولیس را در خط دفاع ایفا نمی کند.

آهسته، سخت و اشتباه
سایت های آماری در پایان بازی با نفت، مسدسلیمان اسدی را به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی کردند. او در این دیدار می توانست هت تریک کند اما بدشانس بود. با این حال حتی در این دیدار حداقل 5 نکته مهم را می توان یادآوری کرد که سهل انگاری رضا اسد در دفاع، سرخپوشان را به دردسر انداخت. او اشتباهات زیادی داشت و کارت گرفت، به این مسابقه هم عادت نداشت، البته باید گفت که این بار بازیکن حریف او را لود کرد و اخطاری که اسد دریافت کرد نمی توانست درست باشد. اسدی در این مسابقه بارها دریبل می زند یا با پاس های نادرست برای بازیکنانش مشکل ایجاد می کند. همچنین در دقیقه 89 این دیدار محمد مشایی با ضربه سر رضا اسدی را به ثمر رساند که توپ او در فاصله کم و به خطرناک ترین شکل ممکن از کنار دروازه به بیرون رفت. شاید اگر این توپ به یک گل مساوی نفت تبدیل می شد الان خیلی چیزها فرق می کرد.

آیا در دربی انجام می شود؟
با اتفاقی که در مسجد سلیمان افتاد، حالا یحیی گل محمدی بر سر دوراهی قرار گرفته است. اینکه آیا رضا اسدی را در ترکیب اصلی بازی پنجشنبه مقابل استقلال قرار دهیم یا خیر. درست است که اسد دبل کرده و روحیه بالایی دارد، اما شاید راحتی او در دفاع، جریمه سنگینی برای پرسپولیس به همراه داشته باشد. اسد نشان داد که توانایی هایی دارد اما به عنوان هافبک دفاعی کار لازم را انجام نمی دهد. این یکی از تصمیمات بزرگی است که یحیی باید برای بازی پنجشنبه بگیرد.

منبع: همشهری

دیدگاهتان را بنویسید