آیا دانش آموزان 400 درصد کاهش یافته اند؟

آیا دانش آموزان 400 درصد کاهش یافته اند؟

آمار روشنی وجود ندارد که بفهمیم آیا همه این حوزه ها از بودجه عمومی مشترک هستند و این سهمیه چقدر است. به گفته رئیس شورای سیاستگذاری امام جمعه، حدود 800 امام جمعه در شهرهای کشور فعال هستند. می توان نتیجه گرفت که تقریباً در هر دو شهری که امام جمعه دارند، حوزه علمیه برداران تأسیس شده است.

یک فعال اقتصادی در پی طرح موضوعی اجتماعی در صفحه شخصی خود نوشت: با توجه به اینکه دانشجویان برخلاف دانشجویان در طول تحصیل پول دریافت می کنند و آینده کاری تضمین شده تری نسبت به دانشجویان دارند، چرا شرایط زندگی خود را مدیون جامعه و دولت هستند؟ با وجود این اظهارات نه چندان دلسوزانه در مورد قشر عمومی، بسیاری از روحانیون و طلاب نسبت به وضعیت سخت معیشتی این قشر از جامعه ابراز نگرانی کردند.

به گزارش آفتاب نیوز؛ در بولتن شماره 10 خبرگزاری فارس که چندی پیش در رسانه های کشور منتشر شد، اشاره شده است که به دلیل سختی معیشت دانشجویان، برخی از آنان برای کمک به «دفاتر سیاسی» مراجعه می کنند. همچنین در این بولتن ذکر شده است که در دهه 90 مجموع ظرفیت حوزه های علمیه برادری کشور حدود 17 هزار نفر بوده و در نهایت بیش از 20 هزار نفر برای ثبت نام اقدام کرده و 16 هزار نفر از آنها پذیرفته شده اند اما در حال حاضر تنها 4 هزار نفر در حوزه های علمیه حضور دارند. آنها در سراسر کشور تحصیل می کنند.

بر اساس این آمار، این به معنای کاهش 400 درصدی ورود دانشجویان به کشور در تنها یک دهه است. همچنین 490 حوزه علمیه در کشور ثبت شده است. این تعداد باورنکردنی حوزه های علمیه برادرانه به این معناست که به طور متوسط ​​کمتر از 10 طلبه در هر حوزه علمیه تحصیل می کنند.

آمار روشنی وجود ندارد که بفهمیم آیا همه این حوزه ها از بودجه عمومی مشترک هستند و این سهمیه چقدر است. به گفته رئیس شورای سیاستگذاری امام جمعه، حدود 800 امام جمعه در شهرهای کشور فعال هستند. می توان نتیجه گرفت که تقریباً در هر دو شهری که امام جمعه دارند، حوزه علمیه برداران تأسیس شده است.

حجت الاسلام عابدی نژاد، یکی از چهره های اصولگرا، «کاهش پذیرش در حوزه های علمیه را به دلیل انفعال در مقابل پروژه سکولاریسم» عنوان کرد. حجت الاسلام موسوی زاده معاون آموزشی حوزه علمیه خوزستان در این باره می گوید: تنها آمار ثبت نام های کنکور نشان دهنده پویایی حوزه نیست، بلکه نتایج این حوزه پربرکت است که موجب تعالی جامعه می شود. “!

این در حالی است که برخی از جامعه شناسان و روحانیون به دلایل مختلف جامعه شناختی، فرهنگی و حتی سیاسی برای کاهش علاقه جوانانی که در خانواده های مذهبی بزرگ شده اند به پوشیدن لباس روحانیت اشاره می کنند. حجت الاسلام ناصر قوامی، فعال سیاسی اخیرا در گفت وگویی با بیان اینکه مردم امروز روحانیون را عامل اصلی ناآرامی های کشور می دانند، اظهار داشت: برخی از کارشناسان معتقدند این وضعیت افکار عمومی ممکن است تاثیری در کاهش اوضاع نداشته باشد. تمایل جوانان به او به دنبال کار است.

جامعه نسبت به این طبقه حساس شده است

حجت الاسلام هدی شیخ از اعضای شورای اسلامی و دانش آموخته سطح 3 حوزه، پدر 3 طلبه است که هم اکنون در حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند. این استاد دانشگاه در همین رابطه به آفتاب نیوز گفت: واقعیت این است که علیرغم همه اظهارات مخالف و موافق، واقعیت این است که وضعیت معیشتی دانشجویان بسیار سخت است، در بسیاری از موارد وضعیت خانواده دانشجویان اینگونه نیست. از نظر مالی خوب هستند و زیر خط فقر هستند. الان هم چه بخواهیم و چه نخواهیم حداقل بخشی از جامعه این قشر را مقصر تمام کاستی های دولت می دانند، یعنی مردم انتظار دارند روحانیت و طلاب پاسخگوی همه حالات و کاستی های کشور باشند در حالی که طلاب و اکثر روحانیون عمدتاً در تصمیم گیری نقش دارند، اما نه.

وي افزود: اگر اين فشار رواني بخشي از جامعه بر دانش آموزان وارد نشود، خانواده آنها را تحت تاثير قرار مي دهد. از طرفی اگر طلبه ای بعد از فارغ التحصیلی به کار تبلیغ و پیش نماز بپردازد، جامعه او را می پذیرد، اما اگر روحانی در شغل دیگری مشغول به کار شود، گاهی واکنش ها متفاوت است. مجموع این عوامل اجتماعی متعدد در تصمیم گیری جوان و خانواده برای ورود یا عدم ورود به این عرصه موثر است. لازم به ذکر است که دوره دانشجویی بر خلاف دوران دانشجویی دوره کوتاهی است و فرصت های شغلی برای فارغ التحصیل دانشگاه مشخص می شود، اما در جامعه ما وضعیت و آینده شغلی دانشجویان و عملکرد موسسه رشته و آن است. نتایج هنوز تکمیل شده است. توضیح داده نشده است.

مهدی شیخ همچنین گفت: شهریه ای که به طلاب پرداخت می شود در عمل بسیار ناچیز است و کفاف حتی اجاره خانه را هم پرداخت نمی کند، واقعیت این است که می توان وجوه زیادی را به نام به برخی موسسات و موسسات کوچک داد. دین و فرهنگ.، اما این لزوماً به این معنا نیست که طلاب و همه روحانیون در نهایت از این بودجه بهره مند شوند. کارکرد نهاد دین در جامعه باید به روشنی تبیین شود. در اروپا موقعیت، بودجه و آینده شغلی کشیش از قبل مشخص و مشخص است، در ایران باید با توجه به چالش‌ها و نیازهای جامعه و دانش‌آموزان، برخی از سیاست‌ها بازتعریف شوند.

دیدگاهتان را بنویسید