آیا روسیه آسیایی می شود؟ درخواست عجیب فوتبال روسیه

آیا روسیه آسیایی می شود؟  درخواست عجیب فوتبال روسیه

تمرکز فوتبال روسیه در این هفته کنگره فیفا در دوحه است که نتیجه آن می تواند پیش بینی چند سال یا حتی دهه های آینده را تحت تاثیر قرار دهد. کنگره سالانه در کشور میزبان یعنی قطر و در طول جام جهانی برگزار می شود. جلسه بعدی روز پنجشنبه 31 اسفندماه است.

در این نشست موضوع پایان عضویت یا حذف روسیه مطرح خواهد شد. تا همین چند هفته پیش به نظر می رسید فیفا تمام روسیه را برای بازی بعدی در دستور کار قرار نداده است. فدراسیون بین‌المللی خواستار به تعویق افتادن حداقل تا تابستان شده است.

اما ممکن است این سوال از سوی یکی از نمایندگان مطرح شود. در اواخر ماه مارس، چندین اتحادیه فوتبال اروپا خواستار بحث درباره سرنوشت فدراسیون فوتبال روسیه شدند. تا جایی که به فیفا مربوط می شود، فدراسیون های اروپایی خود مصر هستند.

یک بار دیگر توجه شما را به فیفا جلب می کنم که نسبت به سایر فدراسیون های ورزشی معتدل تر است. در ابتدا فیفا تلاش کرد این موضوع را به تعویق بیندازد. بیایید به پلی آف جام جهانی 2022 نگاه کنیم.تا همین اواخر امکان انتقال بازی های روسیه به زمین بی طرف وجود داشت. تنها زمانی که همه شرکت‌کنندگان (لهستان، سوئد، جمهوری چک) از بازی با روسیه در زمین دیگری امتناع کردند، فیفا مجبور شد این تیم را از رقابت‌ها برای راهیابی به جام جهانی قطر حذف کند.

درخواست روسیه برای حضور در فوتبال آسیا!

هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

روسیه چه انتظاری دارد؟ دو گزینه در حال بحث است:

1) جریمه خفیف: رد صلاحیت برای دو سال، روسیه می تواند این رای را به چالش بکشد و مجازات تعلیقی بگیرد.

2) تعلیق دائمی عضویت RFU. روسیه تنها پس از مدتی نامشخص می تواند به وضعیت قبلی خود بازگردد.

نتیجه وضعیت چیست؟ این احتمال وجود دارد که در صورت محرومیت پس از پایان مدت حکم، فدراسیون فوتبال از یوفا به کنفدراسیون آسیا منتقل شود.

بعید است تیم ها و باشگاه های اروپایی در سال های آینده بخواهند با روسیه بازی کنند، اما در آسیا چنین فشاری وجود ندارد. در این میان احتمال تحریم های جدی علیه فوتبال روسیه بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید