آیا ریاست جمهوری متعهد به اجرای رتبه بندی معلمان شده است؟

آیا ریاست جمهوری متعهد به اجرای رتبه بندی معلمان شده است؟

سید محمد حسینی گفت: همانطور که معلمان و مردم می دانند لایحه رتبه بندی معلمان از سوی دولت دوازدهم تقدیم مجلس شد. رئیس جمهور معتقد به اجرای لایحه طبقه بندی فرهنگی است و شکی نیست که وضعیت معیشتی و منزلت معلمان بهتر می شود و همه موافق هستند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به تبادل نظر دولت و مجلس درباره این لایحه گفت: همه چیز در مورد اعداد و ارقام بودجه این لایحه، آنچه دولت ارائه کرده و پیشنهادات نمایندگان مجلس باید مشخص باشد. و شفاف.”

وی افزود: علاوه بر این، دست اندرکاران این لایحه نیاز به بررسی دقیق تری در کمیسیون آموزش مجلس و نمایندگان مجلس و نمایندگان سازمان برنامه – بودجه و سازمان اداری – کارگری دارند تا به جمع بندی روشنی برسند. برای این موارد «در سال جاری اجرا و بار مالی آن در بودجه 1401 قید شود.

حسینی افزود: معلمان باید مطمئن شوند که هم دولت و هم مجلس در کنارشان هستند و سعی می کنند شرایط را به نفع خود تغییر دهند.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: نماینده دولت در حال اجرای لایحه رتبه بندی سازمان اداری و استخدامی است که تعداد معلمان کشور و هزینه هایی که باید بر عهده دولت باشد را مشخص می کند. در این راستا نماینده آموزش و پرورش و سازمان در امور اداری و کارگری با همدلی تلاش می کنند تا به نتیجه روشنی برسند و کار انجام شود.

وی گفت: لایحه رتبه بندی باید در مجلس به گونه ای بررسی شود که در هیات امنا تصویب شود و موضوع قانون 75 که یک بحث مالی است باید با هماهنگی بیشتری رسیدگی شود و ما باید به آن رسیدگی شود. امیدوارم این روند سریعتر پیش برود و به پایان برسد.»

حسینی گفت: دولت به این لایحه پایبند است و رئیس جمهور نیز بر ارتقای معیشت معلمان تاکید دارد، به گونه ای افزایش ندهید که امکان اجرای آن وجود نداشته باشد.

نایب رئیس مجلس افزود: لایحه رتبه بندی باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد و دست اندرکاران این لایحه شناسایی شوند تا اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید