آیا ریزش مو در دوران یائسگی طبیعی است؟

آیا ریزش مو در دوران یائسگی طبیعی است؟

روز جدید در حالی که همه زنان در مقطعی به یائسگی می رسند، سن شروع و علائم برای هر فرد متفاوت است. با این حال، یکی از شایع ترین علائم یائسگی ریزش مو است.

در دوران یائسگی، سطح هورمون های استروژن و پروژسترون کاهش می یابد. از آنجایی که این هورمون ها در رشد مو نقش دارند، ریزش مو ممکن است رخ دهد. این همچنین می تواند منجر به نازک شدن موها شود و سرعت رشد مو دیگر نمی تواند طبیعی باشد.

کاهش پروژسترون و استروژن همچنین باعث افزایش آندروژن ها می شود که هورمون های مردانه هستند و در زنان به مقدار کمتری نسبت به مردان یافت می شوند. آندروژن‌ها می‌توانند باعث کوچک شدن فولیکول‌های مو در پوست سر شوند و به ریزش مو منجر شوند.

علل دیگر ممکن است شامل سطوح بالای استرس و همچنین کمبود مواد مغذی باشد.

نحوه درمان ریزش مو در دوران یائسگی

نازک شدن یا ریزش مو در دوران یائسگی می تواند دشوار باشد، اما راه هایی برای درمان آن وجود دارد.

کنترل استرس

تغییرات هورمونی ناشی از یائسگی می تواند سطح استرس را افزایش دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، بازگرداندن تعادل هورمون ها می تواند دشوار باشد. برای مدیریت استرس، می توانید تکنیک های کاهش استرس مانند یوگا، مدیتیشن و تکنیک های آرامش را امتحان کنید.
ورزش ها

از آنجایی که یائسگی با افزایش وزن، مشکلات شناختی و اختلالات خواب همراه است، ورزش می تواند به کاهش این اثرات کمک کند.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی نقش مهمی در تعادل هورمونی دارد. مطالعات نشان می دهد که زنانی که در دوران یائسگی دچار ریزش مو می شوند ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نکنند. خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی می تواند به کاهش ریزش مو کمک کند.

مراقبت ملایم از مو

شما باید به خوبی از موهای خود مراقبت کنید و از استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرم شده، از جمله سشوار، پرس، اتو مو و بیگودی داغ خودداری کنید.

همچنین در صورت امکان باید از رنگ کردن موهای خود پرهیز کنید و در صورت لزوم رنگ کاملا طبیعی را انتخاب کنید.

استفاده از نرم کننده ای که موهای شما را هیدراته و تغذیه می کند، باعث سلامت موها و بهبود رشد مو می شود.

درمان های لیزری

درمان های لیزری که به عنوان فتوتراپی نیز شناخته می شوند، با اعمال نور کم شدت به پوست سر کار می کنند و پاسخی ایجاد می کنند که نشان دهنده رشد موهای جدید است. اعتقاد بر این است که نور باعث افزایش تعداد فولیکول های مو و افزایش استحکام مو می شود.

دیدگاهتان را بنویسید