آیا سالاری در معاونت هنری ارشاد موفق خواهد شد؟ / جای خالی «هنرمند مردمی»

ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790671

محمود سالاری سکان معاونت هنری وزارت ارشاد را در دست گرفته و هنرمندان زیادی به برنامه های او امیدوار هستند تا شاید این کشتی غرق شده به دریا بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود شالویی پس از دو ماه تصدی معاونت هنری به عنوان سرپرست، جای خود را به محمود سالاری داد تا تکلیف این معاونت حاشیه ای رهبری مشخص شود. اکنون سالاری باید به سرعت به دغدغه های بیشمار هنرمندان تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی رسیدگی کند و به فکر برگزاری جشنواره های هنری فجر باشد.

تاج صدمات زیادی به بدن وارد میدان کرد و زندگی هنرمندان تئاتر، موسیقی و تجسمی را به طور مستقیم تهدید می کرد. دو سال از منسوخ شدن کنسرت یاد در کشور می گذرد و پس از واکسیناسیون عمومی کمتر از یک ماه است که چرخ سالن ها به حرکت در می آید و پیش بینی می شود ظرفیت این سالن ها به روزهای قبل از تاج برگردد.

مهمتر از معیشت و اجرای برنامه، شأن هنرمندان این عرصه است که باید مورد توجه قرار گیرد. کرامتی که با بی توجهی برخی مسئولان در این سال ها زیر سوال رفته است. پیشکسوتان هنر که در این سال ها با تجربه فراوان در گوشه نشینی منزوی شده اند و با بی مهری های برخی مسئولان زندگی می کنند.

محمود سالاری معاون جدید امور هنری وزارت ارشاد در گفت وگویی درباره مهم ترین اهداف برنامه کاری خود گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در دوره جدید به آن توجه ویژه ای خواهیم داشت، شفافیت در هنر است. متفاوت است که حتما برنامه ریزی خواهیم کرد. بدون مشکل معیشتی و تکریم هنرمندان در تمامی عرصه های هنری، برگزاری باشکوه جشنواره های هنری فجر یکی از مهمترین برنامه هایی است که باید در آن برنامه ریزی دقیق و اجرایی داشته باشیم تا این رویدادها پذیرای مخاطبان عزیز و هنرمندان باشد. به بهترین شکل ممکن. »

شاید هنوز جای کار برای سالاری و تیمش زیاد باشد، اما یکی از دغدغه‌های کارشناسان این حوزه که انتظار می‌رود سالاری به آن بپردازد، بحث مشارکت مردم در فرهنگ و هنر و کاهش مالکیت دولتی است. دامنه؛ سالیان متمادی است که مردم نه تنها در تولید فرهنگ و هنر نقش داشته‌اند، بلکه آرزوها، شادی‌ها و غم‌ها و ارائه مشکلات و دغدغه‌های خود را در آثار هنری و عصر تئاتر، گالری‌های هنری و موسیقی نیز ایفا می‌کنند. کنسرت‌ها را ندیده‌اند و هر چه هست، گاهی بیت المال را برای آوردن اندیشه‌های فکری و هنری به هنر خرج می‌کند و سال‌هاست که خلأ هنر برای مردم و در خدمت مردم احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید