آیا شهرداری با پتروشیمی ها و پالایشگاه ها باقی می ماند؟ بازگشت اتوبوس های شهرداری در چرخه حمل و نقل


ساعت: 18:39
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877901

با تصویب شورا و انعقاد قرارداد، 52 دستگاه اتوبوس متعلق به پتروشیمی و پالایشگاه تبریز به چرخه حمل و نقل عمومی باز می گردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گروه اجتماعی آنای : کمبود اتوبوس و مشکلات حمل و نقل عمومی در تبریز یکی از معضلاتی است که طی یک دهه اخیر گریبانگیر این شهر شده است و اکثر مردم تبریز این کمبود اتوبوس را احساس می کنند.

در حالی که تبریز با کمبود اتوبوس مواجه است، طی سال های اخیر حدود 60 اتوبوس متعلق به شهرداری با قراردادی کوچک در اختیار پالایشگاه و پتروشیمی تبریز قرار گرفته است و جالب اینکه حتی این قراردادها نیز تنها یک سوم هزینه ها و هزینه های خدمات را پوشش می دهد. شهرداری با واگذاری این اتوبوس ها به این صنایع متحمل ضرر مالی شد و بحث اتوبوس های بیشتر را مطرح کرد.

در دوره ششم شورا، اعضا به فسخ قرارداد اتوبوس با پتروشیمی و پالایشگاه رای دادند و مقرر شد این قراردادها تا پایان خردادماه و پایان قرارداد تمدید نشود. در عین حال پتروشیمی اعلام کرد که 30 دستگاه اتوبوس را به شهرداری برمی گرداند و 30 دستگاه اتوبوس جدید خریداری می کند تا شهرداری با قیمت مورد نیاز به این شرکت خدمات رسانی کند.

بر اساس گزارش رسانه ها پالایشگاه تبریز از تمکین خودداری کرده و اتوبوسرانی باید 22 اتوبوس متعلق به پالایشگاه را به ناوگان حمل و نقل عمومی بازگردانند که با 30 دستگاه اتوبوس برای صنعت پتروشیمی وارد چرخه حمل و نقل عمومی می شود.52 اتوبوس.

این تصمیم که پس از سال ها یارانه شهرداری از پتروشیمی ها و پالایشگاه ها گرفته شد، تصمیم بسیار بزرگ و خوبی است که باعث افزایش حمل و نقل عمومی و کاهش آسایش مردم و کاهش ازدحام در شهر می شود.

حال باید دید گام بزرگ شورا و شهرداری تبریز به نتیجه می رسد یا اتفاقات دیگری رخ می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید