آیا فوتبال می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی یاسوج موثر باشد؟

ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802339

بررسی مسابقات ورزشی شهر یاسوژ در قالب یک تیم فوتبال به نام شهرداری یاسوژ نشان از کنترل احساسات در نسل جوان داشت و در شرایط فعلی نبود تیم بومی باعث آسیب های اجتماعی برای جوانان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، در سال های اخیر جوانان یاسوجی با شور و شوق به ورزشگاه تهتی شهر آمده اند و از تیمی محلی به نام شهرداری یاسوج به تماشای مسابقه فوتبال می نشینند و لذت می برند.

تیم شهردار یاسوژ، تیمی بومی که اکثر بازیکنان آن را بچه های هم استانی تشکیل می دهند، رشد کرده و توانسته اند در مسابقات مختلف به مصاف مدعیان قهرمانی و لیگ برتر بروند و خود را به عنوان تیمی قدرتمند معرفی کنند. .

باشگاه و تیم شهرداری یاسوژ در سال 1390 تشکیل شد و در سال های اول با حمایت های متفاوتی درخشید، اما به مرور زمان این تیم به فراموشی سپرده شد و بازیکنان آن به دلیل نبود اسپانسر استانی برای استان ها و سایر تیم ها در تیم های کمتر مطرحی قرار گرفتند. حرکت کرد.

e0854419 165c 4b94 993f 0b9e206e35d2 خبر خاکستری

تیم شهرداری نقطه امید فوتبال دوستان یاسوج بود زیرا معتقد بودند افرادی هستند که از آینده فوتبالی آنها حمایت می کنند اما با جدایی این تیم خونه به خونه امیدها کمرنگ شد و حتی ورزشگاه تازه تاسیس آزادی دولت آباد بلااستفاده ماند. و می توان گفت نابود و نابود شده است.

جوانان شهر در آن زمان با شور و شوق به تماشای تیم بومی و دوست داشتنی در زمین ورزشگاه تهتی می پرداختند و در کنار هم در شرایط کنونی که تیم فوتبال و ورزش وجود ندارد شور و شادی و غم را به ارمغان آوردند. شهر برای گذران اوقات خوش به چه بهانه و مکانی نیاز دارد؟ آیا متولیان و مسئولین مختلف متوجه خواهند شد که کمبود فضا برای ابراز شور و نشاط جوانی می تواند منجر به آسیب های اجتماعی و همچنین از بین رفتن نشاط جوانی شود؟

باید پرسید کدام ورزش و جوانان، برگزیدگان کهگیلویه و بویراحمد یا سرمایه گذاران دغدغه فوتبال و ورزش استان را دارند؟ آیا واقعاً کسی متوجه نیست که جوانان این شهر با قدم زدن در استادیوم و نشستن روی سکوها و تماشای فوتبال زیبا توسط بچه های این استان می توانند احساسات و عواطف خود را بیرون بریزند؟ در غیر این صورت آیا در شرایط نامناسب اقتصادی، کمبود اشتغال می توان انتظار داشت آسیب های اجتماعی رخ ندهد؟ آیا در این شرایط فقط جوانان مقصر خواهند بود؟

در شرایط کنونی که اخبار ناگوار مختلفی در گوشه و کنار شهر یاسوج به گوش می رسد و اگرچه اقتدار و اقدام به موقع دستگاه قضایی و دستگاه های امنیتی نقش بسزایی در کنترل جراحات و دستگیری مجرمان داشته است، اما ساده سازی و عدم رسیدگی شرایط فراهم کردن و گذراندن اوقات فراغت جوانان به ویژه در ورزش به ویژه فوتبال، آسیب هایی را در جامعه به دنبال داشته است.

d07a77e1 b231 443a 93da 7deefd70cb4f خبر خاکستری

در نهایت امیدواریم برخی از پیشتازان فکری در عرصه ورزش به ویژه ایجاد یک باشگاه و تیم قدرتمند فوتبال محلی باشند، زیرا فوتبال اکنون به یک پدیده اجتماعی بزرگ در جهان تبدیل شده و از نظر ساختاری و سازمانی برای حرکت متمرکز و سازماندهی شده است. در مقابل خود ادامه دارد و این تمرین نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد داشت، بنابراین باید ظرفیت و جایگاه آن در کاهش آسیب های اجتماعی جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید