آیا قایق ها یا اتومبیل های میلیارد دلاری یک کالای لوکس هستند؟ / می توانیم به سوزاندن قایق ها در چهارشنبه سوری راضی باشیم!

ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796223

افتتاح قایق های پارویی جدید در فدراسیون قایقرانی پس از 2 سال.

پس از گذشت نزدیک به دو سال از پارویی، قایق های پارویی با حضور مسئولان فدراسیون، ورزشکاران و نمایندگان رسانه ها از گمرک ترخیص و در دریاچه آزادی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری راه دانا به نقل از روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، فدراسیون ایران در سال 96 تعداد 34 قایق پارویی را خریداری کرد. در تیرماه سال 1377 پس از پرداخت و پرداخت مابقی مبلغ، این قایق ها وارد گمرک کشم شدند، اما از آن زمان تا کنون قایق ها در گمرک باقی مانده اند و با وجود اینکه این قایق ها یکی از نیازهای قایقرانان قبل از المپیک بوده است، اما این مجوز صادر نشده است. و مکاتبات و اقدامات بعدی بی ثمر بود.

این قایق ها پس از نزدیک به 2 سال با تلاش فراوان و بازپرداخت بدهی بالاخره امروز وارد دریاچه آزادی شدند و مراسم افتتاحیه قایق ها برگزار شد. این مراسم با حضور نمایندگان فدراسیون، ورزشکاران، مربیان و نمایندگان رسانه ها برگزار شد و قایق ها توسط رقبا از داخل کانتینر خارج و از روکش خارج شدند.

علیرضا سهرابیان در ابتدای ورود قایق ها گفت: عده ای در مسیر رسیدن قایق ها در بوروکراسی غرق شدند. اگر قایق‌ها را در اختیار داشتیم، ورزشکاران ما می‌توانستند سهمیه‌های بیشتری برای المپیک توکیو و نتایج درخشان‌تری در المپیک کسب کنند. این قایق ها برای کسانی است که می خواهند پرچم ایران را به اهتزاز درآورند.

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: قایق هایی را که فدراسیون بعد از سال 96 خریداری کرد، چهار سال بعد دیدیم. ورزشکارانی که باید برای المپیک واجد شرایط می شدند و برای المپیک آماده می شدند، امروز می توانستند آنها را ببینند. اسفند 97 که رئیس جمهور شدم متوجه بدهی ارزی شدم و با کمک وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دوستان خیر، بدهی قایق ها پرداخت شد و در سال 1377 قایق ها بارگیری شد.

سهرابیان ادامه داد: یک ماه بعد از چین وارد ایران شد اما از سال 1377 تا امروز یعنی 21 ماه در گمرک توقیف شد و چندین میلیون بدهی به گمرک و کانتینر پرداخت شد. این مبلغ از بیت المال و پینه دختران و پسرانم پرداخت شد. آنها برای پیروزی و برافراشتن پرچم ایران کیلومترها پارو می زنند.

وی گفت: بدهی به گمرک از سال 86 که انجام شد باقی مانده است. دو ماه پیش اموالم مصادره و حساب هایم مسدود شد. یک ماه پیش منتظر آمدن قایق ها بودیم و می خواستیم جشن بگیریم. هنوز نگران بودم که مشکل دیگری پیش بیاید و در تعطیلات چهارشنبه سوری در نهایت به آتش زدن قایق ها بسنده کنیم تا خیالمان راحت باشد که در مسابقه دیگری شرکت نکنیم.

سهرابیان درباره اینکه چه بخشی از انتظارات گمرک را نقد می کنید، گفت: انتظارات گمرک بی دلیل نبود اما بروکراسی ورزشی قدیمی و قدیمی است. از نمایندگان خواسته می شود قوانین را بررسی کنند. این یک تجهیزات قایقرانی لوکس محسوب می شود. لوکس برای خودروهای میلیاردی دو رقمی است. قایق هایی که دختر و پسر ما با دستان پینه بسته خود تمرین می کنند، مجلل نیستند. ما از مسئولان می خواهیم که از منظر ملی به این موضوع رسیدگی کنند. اگر دوستان ما زودتر قایق ها را ترخیص می کردند، در المپیک و حتی فینال A تعداد نمایندگان بیشتری داشتیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: در هانگژو از همین قایق ها استفاده می کنیم و قایقرانی از بازی های آسیایی هانگزو و المپیک پاریس نقش متفاوتی در سبد مدال های ایران خواهد داشت. چهار سال از خرید قایق می گذرد و مدل های جدید وارد بازار شده و دوباره از دنیا عقب هستیم. اگر قایق ها چهار سال پیش می آمدند بهتر بود، اما هنوز هم از رسیدن ما سپاسگزاریم.

وی در پایان گفت: قوانین نیاز به به روز رسانی دارند، از سال 89 تا 95 حدود 6 میلیارد تن برای کشتیرانی مالیات گرفته شد و این موضوع باعث مصادره اموال من شد که از اسفند 97 به فدراسیون پیوستم و این قانون باید تغییر دادن.

ee3e4b90 1fcf 441e 8ff3 1654b97fde0f خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید