آیا قرص های خواب آور دروازه ای برای زوال عقل هستند؟

آیا قرص های خواب آور دروازه ای برای زوال عقل هستند؟

افراد سفیدپوستی که قرص های خواب آور مصرف می کنند 80 درصد بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.
به گزارش هلث، قرص های خواب آور داروی مفیدی برای افرادی است که مشکل خواب دارند، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که این دارو جنبه منفی دارد.

اخیراً دانشمندان دریافتند که قرص های خواب معمولی می توانند خطر ابتلا به زوال عقل را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. آنها در مطالعه خود که در مجله بیماری آلزایمر منتشر شد، خطر افزایش هشدار دهنده ای را 79 درصد گزارش کردند.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو این مطالعه را برای درک تأثیر قرص های خواب بر توانایی های شناختی در افراد مسن انجام دادند. آنها می خواستند رابطه بین مصرف قرص های خواب آور و زوال عقل را در بین مصرف کنندگان در یک دوره 15 ساله تعیین کنند.

محققان 3068 بزرگسال (42 درصد سیاه‌پوست و 58 درصد سفیدپوست) بدون زوال عقل را که خارج از خانه‌های سالمندان زندگی می‌کردند، دنبال کردند. آنها به مدت 9 سال در مطالعه سلامت، پیری و ترکیب بدن ثبت نام کردند و میانگین سنی شرکت کنندگان 74 سال بود.

در طول این مطالعه، 20 درصد از شرکت کنندگان به زوال عقل مبتلا شدند. با تجزیه و تحلیل داده‌ها، تیم تحقیقاتی دریافت که شرکت‌کنندگان سفیدپوستی که اغلب یا تقریباً همیشه از قرص‌های خواب‌آور برای کمک به آرام‌شدن و به خواب رفتن استفاده می‌کردند، 79 درصد بیشتر از افرادی که از قرص‌های خواب‌آور برای خواب استفاده نمی‌کردند، در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

اگرچه تیم تحقیقاتی احتمال مشابهی برای ابتلا به زوال عقل در شرکت‌کنندگان سیاه‌پوست پیدا کرد، اما روی این موضوع تمرکز نکردند زیرا استفاده از قرص‌های خواب‌آور در بین آنها به میزان قابل توجهی کمتر بود.

دکتر یو لانگ، محقق ارشد گروه روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) گفت: این تفاوت ها ممکن است به دلیل وضعیت اجتماعی-اقتصادی باشد. شرکت کنندگان سیاهپوست با دسترسی به داروهای خواب ممکن است یک گروه منتخب با وضعیت اجتماعی-اقتصادی بالا باشند و برخی از داروهای خواب ممکن است با خطر بالاتر زوال عقل نسبت به سایرین مرتبط باشند.

این مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان سفیدپوست سه برابر بیشتر از همتایان سیاهپوست خود احتمال دارد حدود 5 تا 15 بار در ماه از قرص های خواب آور استفاده کنند.

قرص های خواب مورد استفاده شرکت کنندگان شامل آمبین آرامبخش- خواب آور، بنزودیازپین ها از جمله تریازولام (Halcion)، فلورازپام (Dalmane) و تمازپام (Restoril) و داروهای ضد افسردگی trazodone، Oleptro و Desyrel بود.

از آنجایی که این یافته ها فقط در مورد افراد سفیدپوست اعمال می شود، محققان گفتند ممکن است عوامل دیگری منجر به کاهش شناختی در جمعیت عمومی شود.

استفاده مکرر از داروهای خواب با افزایش خطر زوال عقل در بزرگسالان سفیدپوست مسن مرتبط است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تعیین مکانیسم های زمینه ای مورد نیاز است.

بر اساس آخرین آمار موجود در وب سایت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، حدود 8.4 درصد از بزرگسالان آمریکایی در سال 2020 هر روز یا بیشتر روزها قرص خواب مصرف می کردند. زنان (10.2٪) بیشتر از مردان از قرص برای خواب استفاده می کردند (6.6). ٪.

در همین حال، برآوردهای فعلی نشان می دهد که حدود 5.8 میلیون نفر در ایالات متحده به بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط هستند. از این تعداد، طبق آمار مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 5.6 میلیون مورد مربوط به افراد 65 سال و بالاتر بوده است.

کارشناسان می گویند که داروهای خواب، که اغلب به عنوان آرام بخش- خواب آور طبقه بندی می شوند، فقط باید برای درمان بی خوابی کوتاه مدت استفاده شوند. درمان شناختی رفتاری ممکن است برای مشکلات خواب طولانی مدت بهتر عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید