آیا قطعی اینترنت مانع از نشت سوالات امتحانی شد؟

روزنامه جوان نوشت:

عمده ترین انتقادی که این چند روز درباره قطعی اینترنت مطرح شده این است که چرا مسئولان ساده ترین راه حل را برای جلوگیری از انتشار سوالات امتحانی انتخاب کردند و به مشکلات ناشی از اینترنت موبایل رسیدگی نکردند؟ کاربران اینترنت موبایل می گویند کنکور یک آزمون ثابت و سالانه است و سازمان سنجش، وزارت علوم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زمان زیادی برای یافتن راه حل اساسی برای حفاظت از کنکور داشته اند تا هماهنگی های لازم را برای این موضوع انجام دهند. امنیت کنکور به صورت پایدار و اصولی

مشکلات متناوب اینترنت چند ساعته گریبان کاربران اینترنت موبایل را گرفت، برخی کانال های تلگرامی تصویری از سوالات کنکور منتشر کردند. البته عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این خصوص گفت: روز گذشته، نهم دی ماه، سه صفحه از دفترچه سوالات قبل از پایان آزمون منتشر شد، اما توانستیم شناسایی و دستگیری سریع متخلف.» وی در ادامه با بیان اینکه «در کنکور امسال تقلب صورت نگرفته است»، ادامه داد: «امسال داوطلبان در مسیر تقلب کمتر قدم برداشتند. شرایط برگزاری ایمن آزمون در نظر گرفته شده و تمامی پاسخنامه ها پس از انجام آزمون با استفاده از نرم افزار ویژه ای که در اختیار سازمان سنجش قرار دارد بررسی می شود.

حال باید منتظر ماند و دید با وجود قطعی اینترنت، واکنش سایر کارمندان نسبت به ارسال سوالات در کانال های تلگرامی چیست؟ و آیا این آزمون امسال در شرایط عالی سپری شد؟

دیدگاهتان را بنویسید