آیا منتظر قطعی برق در تابستان گرم هستید؟

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود تلاش های دولت همچنان احتمال قطعی برق وجود دارد و همه صنایع، دستگاه های اجرایی و مردم باید برای عبور از این مرحله دست به دست هم دهند.

ملک الشریعه نیاسر با اشاره به تاثیر طرح توسعه و اخلال در صنعت برق کشور گفت: این طرح می تواند تاثیر بسزایی در توسعه زیرساخت های تولید و تامین برق داشته باشد و نقش مثبتی در تعیین قیمت گذاری دقیق داشته باشد. و سیاست‌های توزیع یارانه برق. کرد؛ اما برخی از پیش‌بینی‌ها در این زمینه گاهی در بلندمدت تأثیرگذار خواهد بود، مثلاً افزایش ظرفیت نیروگاه ظرف شش ماه یا یک سال محقق نمی‌شود.

وی گفت: به نظر من در شرایط فعلی باید سیاست های اصلاح الگوی مصرف و تغییر تعرفه ها در چارچوب نظام توزیع عادلانه یارانه ها در این حوزه در دستور کار قرار گیرد. مجلس همچنین در بودجه های 1400 و 1401 تصویب کرد که نظام تعرفه برق، گاز و آب باید رو به رشد باشد. اجرای این روش شارژ به نفع مشترکان کم مصرف نیز خواهد بود و به رعایت عدالت کمک می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نظام تعرفه های اضافی در طرح توسعه و برچیده شدن صنعت برق کشور دائمی خواهد بود. اجرای این فرآیند به ایجاد عادلانه در توزیع یارانه انرژی کمک می کند. از آنجایی که مشکلات صنعت برق کشور به انفعال چندین ساله دولت های گذشته بازگشته و افزایش ظرفیت نیروگاهی حاصل نشده است، با تمام اقدامات انجام شده در یک سال گذشته همچنان در معرض وقفه هستیم.

وی تاکید کرد: با وجود تلاش های دولت همچنان احتمال قطعی برق وجود دارد. همه صنایع، مدیران و مردم باید دور هم جمع شوند تا از این مرحله عبور کنند. ما باید تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن قطعی برق با استفاده بهینه از آنها، استفاده از تجهیزات کم مصرف و استفاده از ظرفیت موجود انجام دهیم و بخش خصوصی را به میدان بیاوریم.

دیدگاهتان را بنویسید