آیا مهدی کایدی حیف پرسپولیسی ها شده است؟

آیا مهدی کایدی حیف پرسپولیسی ها شده است؟

شاگردان یحیی گل محمدی پس از شکست عجیب مقابل هواداران، حالا باید در اصفهان و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف تیم سپاهان بروند.

رحیم یوسفی پیشکسوت تیم پرسپولیس در این خصوص می گوید: جام حذفی کمی با لیگ فرق دارد. در جام حذفی، با توجه به اینکه این یک بازی است، باید تا حد امکان کمتر اشتباه کنید زیرا جایی برای جبران آن اشتباه وجود نخواهد داشت. این دیدار حذفی در اصفهان برگزار می شود و شاید از شانس سپاهان بود که برنده قرعه کشی شد.

وی ادامه می دهد: اگرچه قرعه کشی پرسپولیس کمی سخت بود اما تیمی که می خواهد قهرمان شود باید بتواند در هر شرایطی همه تیم ها را شکست دهد. پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی است و باید با تمرکز بالا و کمترین خطا در اصفهان بازی کند. پرسپولیس حتی در اصفهان هم می تواند سپاهان را شکست دهد به شرطی که همه با همدلی و فداکاری بازی کنند.

بازیکن دهه 60 پرسپولیس ضمن اشاره به عملکرد ضعیف چند پرسپولیسی در هفته های اخیر یادآور می شود: بازیکنی که پیراهن پرسپولیس را می پوشد باید درشت هیکل باشد. تیم بزرگ ستاره می خواهد و ستاره کسی است که بتواند کار کند و سرنوشت مسابقه را با کارهایش عوض کند. مهدی کایدی الان در استقلال چه می کند. من رحیم یوسفی سال هاست پیراهن پرافتخار پرسپولیس را بر تن می کنم و پرسپولیسی هستم اما نمی توانم چشمانم را روی واقعیت ببندم. می بینم ستاره ای مثل مهدی کایدی چطور استقلال را بزرگ کرد. اگر این تیم لیدر نداشت می توانست رتبه پایین تری در جدول رده بندی داشته باشد.

وی می افزاید: لحظه ای که می توان به آن اشاره کرد بحث همدلی، فداکاری و فرار است. می خواهم مثال بزنم و برگردیم به سال 68 و آذر همان سال که پرسپولیس در دیداری سرنوشت ساز جام باشگاه های تهران به مصاف استقلال رفت و یک بر صفر پیروز شد. به جرات می توانم بگویم با استعدادترین تیم استقلال بعد از انقلاب را شکست دادیم. تیم استقلال ستاره های زیادی داشت اما ما تعداد زیادی نداشتیم و چیزی که باعث تفاوت شد دویدن بی امان بچه ها و تلاش برای بردن بود. آن روز همه بچه ها برای پاسداری از یک هدف رضا عابدیان بیش از هر زمان دیگری دویدند، جنگیدند و فداکاری کردند. هیچکس باور نمی کرد که در این دربی پیروز شویم، اما این کار را کردیم. الان از چند بازیکن پرسپولیس می پرسم که اگر نمی توانید ستاره باشید یا مهدی قیدی حداقل بدوید. برای موفقیت بیشتر از همیشه بدوید.

رحیم یوسفی در ادامه تاکید می کند: البته پرسپولیس هم بازیکنان با روحیه خوبی دارد و این گروه باید به بقیه کمک کند و آنها را بالا بکشد. برای پرسپولیس خوب نیست که در ورزشگاه آزادی تهران به هواداران ببازد. مهم نیست این شکست را چگونه بسنجیم، هیچ بهانه ای وجود ندارد. پرسپولیس در خانه باید با دو گل مقابل چنین حریفانی پیش بیفتد اما متاسفانه خیلی راحت و بی خیال نتیجه را به این تیم می دهیم.

او درباره داوران هم می گوید: شکی نیست که داوران مقابل پرسپولیس بودند اما پرسپولیسی بزرگ نباید با اشتباه داوری سردرگم شود. پرسپولیس نیازی به خوب یا بد بودن داور ندارد چون بزرگ است و تحت هر شرایطی باید هواداران را شکست دهد، هرچند من برای این تیم احترام زیادی قائل هستم. امیدوارم این شکست بچه ها را به خود بازگرداند و پرسپولیسی های ششدنگ با تمرکز بیشتری به بازی ها ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید