آیا میزان جریمه رانندگی در سال 1401 افزایش یافت؟

آیا میزان جریمه رانندگی در سال 1401 افزایش یافت؟

روز جدید : بررسی لایحه بودجه 1401 نشان می دهد در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی، تخلفات رانندگی در سال آینده 5 درصد افزایش می یابد.

بر اساس بند (ج) تبصره 10 لایحه بودجه 1401 کشور که به موضوعات قضایی، دفاعی و واکنشی اختصاص دارد، تخلفات رانندگی در سال 1401 پنج درصد افزایش می یابد.

در این بند آمده است: «در سال 1401 تعرفه جریمه رانندگی پنج درصد افزایش می یابد و درآمدها به ردیف درآمدی 150101 در خزانه داری کل کشور واریز می شود.

معادل مبلغ افزایش یافته به شرح زیر توزیع می شود.

1- 1- مبلغ هزار و پانصد میلیارد ریال بابت هزینه های معلولان شدید و ضایعات نخاعی ناشی از حوادث رانندگی و پیشگیری از معلولیت در اختیار سازمان بهزیستی قرار می گیرد.

2- مبلغ هزار و پانصد میلیارد ریال برای بهسازی راه ها و معابر روستایی در محورهای حوادث خوب بین شهری (هوش بصری راه ها) و راه های مناطق محروم مرزی کشور در اختیار وزارت راه و شهرسازی.

3- مبلغ هزار میلیارد ریال حوادث جاده ای و تجهیزات پزشکی مورد نیاز در اختیار جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی.

مبلغ هزار میلیارد ریال برای حمایت از خرید تجهیزات و امکانات اتاق تسکین درد به تشخیص سازمان پزشکی قانونی.

همچنین بر اساس بند (ح) همین تبصره، در صورت تخلفات جاده ای و جریمه ها، طبق اعلام پلیس راهنمایی و رانندگی به اطلاع مالکان خودروها از طریق پیامک خواهد رسید و اپراتورهای تلفن همراه موظفند قیمت پیامک را در قبوض تلفن همراه درج کنند. صاحبان وسایل نقلیه و مبالغ مربوط به آن.

دیدگاهتان را بنویسید