آیا نمایندگان مجلس وظیفه دارند بر اجرای قانون نظارت داشته باشند یا در انتصابات مداخله کنند؟

زمان: 11:59
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775795

سعید محمدی گفت: وقتی نماینده مجلس به راحتی در انتخاب فرماندار یک استان دخالت می کند ، مطمئناً می تواند در انتخاب فرماندار ، بخشدار و حتی سایر مدیران استانی شرکت کند ، این لابی ایجاد می کند که فاقد آن است. پیامدهای خوب “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید محمدی ، کارشناس سیاسی ، در گفت وگو با جهانبین نیوز ؛ وی گفت: نمایندگان به ویژه در دوره های گذشته در انتخاب استاندار بسیار دخیل بوده اند.

وی افزود: وقتی نماینده مجلس به راحتی در انتخاب فرماندار استانی دخالت می کند ، مطمئناً می تواند در انتخاب فرماندار ، بخشدار و حتی سایر فرمانداران استان مشارکت داشته باشد که این امر لابی ایجاد می کند که پیامدهای خوبی ندارد. “

این کارشناس سیاسی ادامه داد: این یک عمل بسیار خوب دولت سیزدهم است که خود استانداران را انتخاب می کند و در بسیاری از موارد حتی از نظرات نمایندگان دولت استفاده نمی کند.

محمدی گفت: انتخاب استاندار باید بر اساس ظرفیت ، پتانسیل ها و کاستی های هر استان باشد تا بتواند تا حدودی با مشکلات استان مقابله کند که استان دارای نماینده مجلس است و این نمایندگان باید در امور دخالت کنند. انتخاب فرماندار سنت و عادت بد.

وی خاطرنشان کرد: ملاحظه می شود که برخی از نمایندگان مجلس وقتی قانون برای آنها تعیین نشده دخالت می کنند ، این بدان معناست که آنها کار غیرقانونی انجام می دهند.

این کارشناس سیاسی افزود: وظیفه نمایندگان مجلس است که بر عملکرد فرماندار یا مدیران در ارتباط با حوزه انتخابیه خود نظارت کنند ، خواه مدیر مربوطه به تعهدات و وعده های خود در رابطه با آن حوزه عمل نکرده باشد یا خیر ، اما آیا او یا می خواهد مستقیماً توسط فرماندار انتخاب شود. “یا اگر مدیران مداخله کنند ، رابطه ای بین آنها وجود خواهد داشت که سالم نیست و باعث نزاع سیاسی می شود.

محمدی گفت: اگر دولت نمایندگان فرمانداران و مقامات استانی را از انتخابات کنار بگذارد ، موفق تر خواهد بود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید