آیا هلال ماه شوال در ایران در روز یکشنبه دیده می شود؟

محسن قاضی میر سعید، رکورددار رصد هلال جوان جهان گفت: لحظه مقایسه شائول برابر با 29 رمضان سال 1443 برابر با 11 اردیبهشت 1401 به وقت ایران، 59 دقیقه بامداد روز یکشنبه اول اردیبهشت ماه خواهد بود. (به وقت تابستان) و حدود 13 دقیقه پس از مقایسه زمین مرکزی، خورشید گرفتگی جزئی با قدر 0.640 در منطقه قطب جنوب خواهیم داشت.

آیا هلال ماه شوال در ایران در روز یکشنبه دیده می شود؟

مشاهده هلال شائول در ایالات متحده و آفریقا

محقق و رصد هلال هلال گفت: در شامگاه 4 رمضان برابر با 1 اردیبهشت 1340 مطابق با اول اردیبهشت ماه، هلال شوال در آمریکا، آمریکای مرکزی و شمال آمریکای جنوبی با چشم غیر مسلح قابل رویت است.

به گفته قاضی میرسعید، بر اساس نقشه زیر، در مناطق زرد رنگ که شامل مرکز و جنوب آمریکای جنوبی می شود، هلال شائول با ابزارهای نوری دیده می شود.

رکورد جهانی هلال جهانی می گوید: «هلال شائوال در غرب آفریقا، همانطور که روی نقشه نشان داده شده است، با چشم غیر مسلح قابل مشاهده و در نواحی زرد با ابزارهای نوری و در مناطق قرمز با هلال قابل مشاهده خواهد بود. “

وضعیت هلال ماه در شامگاه نهم ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی

محقق و رصد هلال هلال گفت: هلال ماه مبارک رمضان در مراکش، الجزایر، تونس و غرب لیبی با چشم غیرمسلح و در مصر، ترکیه، آذربایجان، فلسطین، لبنان، سوریه، اردن، عراق، عربستان سعودی، کشورهای حاشیه خلیج فارس ایران، افغانستان ، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و شمال غربی هند را می توان با ابزارهای نوری دید. همانطور که در نقشه نشان داده شده است، هلال شوال حتی با سازهای موجود در مالزی و اندونزی و به طور کلی آسیای صغیر قابل مشاهده نیست.

وضعیت رؤیت هلال شوال در شامگاه نهم ماه مبارک رمضان در ایران

رکورددار جهانی هلال هلال جهان گفت: هلال شوال در ایران به دلیل کم بودن فاز ماه یا قسمت درخشان آن (0.60 درصد در شرق ایران و 0.62 درصد در غرب کشور) و همچنین ارتفاع کم در هنگام غروب خورشید. شرایط دید خورشید نسبتاً دشوار خواهد بود. رصد این هلال مستلزم تلسکوپ و دوربین دوچشمی قدرتمند به اضافه موقعیت مناسب (ارتفاع از سطح دریا)، دوری از گرد و غبار و از همه مهمتر تجربه رصدی بالاست تا بتوانید هلال را به سختی صید کنید.

محقق و رصدگر هلال گفت: روز دوشنبه هلال در تمام نقاط جهان با چشم غیر مسلح رصد می شود.

در نقشه های رؤیت، هلال ماه با چشم غیرمسلح، مناطق سبز با ابزارهای نوری قابل رویت نخواهد بود و هلال سرخ ماه با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید