آیا همه معلمان در نظام رتبه بندی گنجانده شده اند؟

آیا همه معلمان در نظام رتبه بندی گنجانده شده اند؟

محمد واحدی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، اجرای نظام طبقه بندی معلمان را زیرمجموعه ای از شش سند تحول بنیادین یکی از خواسته های جامعه فرهنگی 10 ساله دانست که در حال انجام است. اجرا شد.این موضوع بسیار مهم به عنوان یک زیرنظام دگرگون کننده و تاثیرگذار نتوانسته هم نظام شایستگی و هم جایگاه معلمان را بالا ببرد، اما با نگرش خوبی که کمیته آموزش و علوم در سال گذشته نسبت به آن داشت و تمرکز آن بر دولت، بیشتر از اسفندماه سال گذشته این لایحه در مجلس مطرح شد و با فراز و نشیب هایی که همراه آن بود، نمایندگان اولویت آن را پذیرفتند و روند تصویب این لایحه در مجلس پایان یافت.

نحوه اعمال رتبه معلم
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش سایر رتبه ها بر اساس درصدهای مشاهده شده در قالب های 10، 15، 12، 10 و 10 تعیین می شود. 5 بین رتبه ها.

وی تصریح کرد: وام اجرای نظام رتبه بندی معلمان تا پایان سال 12 هزار و 500 میلیارد تن و برای سال آینده 25 هزار میلیارد تن تعیین شده است که از طریق کمیته قابل افزایش است. برای تلفیق بودجه 1401. نهایی لازم برای اجرای آن مشخص شده است.

واحدی خاطرنشان کرد: البته رقم فعلی که دولت در لایحه بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته است، بر اساس نیاز واقعی نیست و تنها این مبلغ تامین می شود، اما دولت قول داده 12 هزار و 500 میلیارد این را بپردازد. این عدد برای درج در بند (و) به بودجه ضمیمه نشده و برای اجرای آن در سال 1401 فرصت کافی برای درج آن در لایحه بودجه وجود دارد.

وی در خصوص علت پیشنهاد خود مبنی بر لغو ماده 7 لایحه قانون نظام ارزشیابی معلمان افزود: روح رتبه بندی در دو چیز نهفته است: اگر این ماده تصویب می شد، برخی برآوردها درصدی دریافت نمی کردند، یعنی. کسی که می خواهد معلم شود در صورت کسب امتیاز ممکن است به دلیل تکمیل ظرفیت از رتبه این بخش استفاده نکند وگرنه معلم رتبه می شود اما نمی تواند از امتیاز این قسمت استفاده کند. با حذف این ماده، سیستم رقابت پذیری برای کسب رتبه بالاتر حفظ می شود.

مدرک تحصیلی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی در سنوات معلمان ماده 28 محاسبه می‌شود.
نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه آیا معلمان آزمون بیست و هشتم رتبه بندی می شوند یا خیر، یادآور شد: ماده ای در دادگاه اصلاح شد که پس از آن فارغ التحصیلان دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی مدرک تحصیلی خود را برای آنها سنوات می کنند و رتبه بندی می شود.محاسبه می شود.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پذیرفته شدگان آزمون ماده 28 امسال با وقفه رتبه بندی می شوند. اگر خدمات نخرند و در دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی تحصیل نکرده باشند 2 سال دیگر رتبه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید