آیا ورزش همیشه منجر به کاهش وزن می شود؟

آیا ورزش همیشه منجر به کاهش وزن می شود؟

روز جدید یک تصور غلط رایج این است که ورزش کالری را به طور طبیعی می سوزاند که منجر به کاهش وزن می شود، اما در واقع بدن هر کاری که ممکن است برای جبران از دست دادن کالری انجام می دهد.

یک مطالعه جدید در مورد اینکه چگونه فعالیت بدنی بر متابولیسم تأثیر می گذارد به ما نشان می دهد که ورزش 100 کالری در واقع 72 کالری می سوزاند. این مطالعه نشان داد که بدن ما تمایل دارد حداقل یک چهارم کالری مصرف شده در طول ورزش را دوباره پر کند و بنابراین بر تلاش های کاهش وزن ما تأثیر می گذارد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که جبران کالری از فردی به فرد دیگر متفاوت است و یادگیری نحوه واکنش سوخت و سوخت و ساز بدن به ورزش می‌تواند کلیدی برای بهینه‌سازی تمرینات کنترل وزن باشد.

تصور می شود که ورزش به طور قابل توجهی به کاهش وزن کمک می کند. همانطور که حرکت می کنیم، ماهیچه های ما منقبض می شوند و به سوخت بیشتری نسبت به حالت استراحت نیاز دارند، در حالی که سایر اندام ها و سیستم های بیولوژیکی از انرژی اضافی استفاده می کنند.

به لطف آزمایش‌های آزمایشگاهی گذشته، تقریباً می‌دانیم که این فرآیندها به چه مقدار انرژی نیاز دارند.

به عنوان مثال، پیاده روی حدود 1.5 کیلومتر، بسته به اندازه بدن و سرعت راه رفتن، حدود 100 کالری می سوزاند.

تا همین اواخر، بیشتر مردم، از جمله کارشناسان ورزشی، فکر می کردند که این یک روند صعودی است، به این معنی که اگر یک پیاده روی 1.5 کیلومتری 100 کالری می سوزاند، یک پیاده روی 3 کیلومتری باید 200 کالری بسوزاند. اما این نتیجه منطقی نادر است.

مطالعات بعدی نشان می دهد که اکثر افرادی که یک برنامه ورزشی جدید را شروع می کنند، بر اساس تعداد کالری هایی که در طول تمرین می سوزانند، کمتر از حد انتظار وزن کم می کنند، حتی اگر رژیم غذایی خود را به شدت کنترل کنند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که فعالیت بیشتر لزوماً منجر به افزایش کالری دریافتی روزانه نمی شود. در بسیاری از موارد، بدن حتی کالری از دست رفته را جبران می کند. یک مطالعه جدیدتر روی 1754 بزرگسال به این سوال پاسخ داد که آیا افراد بیشتر از کالری روزانه کالری می سوزانند؟

محققان دریافته اند که افزایش ورزش لزوما منجر به سوزاندن کالری بیشتر نمی شود. به نظر می رسد با انجام ورزش بیشتر و سوزاندن کالری بیشتر بعد از تمرین، بدن تمایل دارد کالری اضافی سوزانده شده را جبران کند. یافته غیرمنتظره این است که سطوح جبران انرژی در افرادی که چربی بدن نسبتاً بالایی دارند افزایش می یابد. آنها می خواستند 50 درصد یا بیشتر از کالری سوزانده شده خود را از طریق ورزش جبران کنند.ورزش همیشه منجر به کاهش وزن نمی شود.

توجه به این نکته ضروری است که این مطالعه میزان غذای مصرفی افراد را بررسی نکرده است. این تمرکز فقط بر روی انرژی است و اینکه چگونه بدن ما می‌تواند مقداری از کالری‌های سوزانده شده در طول ورزش را با کاهش فعالیت بیولوژیکی در سایر قسمت‌های بدن جبران کند.

هنوز مشخص نیست که چگونه به طور ناخودآگاه این عملکرد را تنظیم می کنیم و کدام سیستم های داخلی ممکن است بیشتر تحت تأثیر قرار گیرند. محققان پیشنهاد می کنند که عملکرد سیستم ایمنی که به انرژی قابل توجهی نیاز دارد، ممکن است تا حدودی کاهش یابد. یا ممکن است در روزهایی که ورزش می کنیم ناخودآگاه کمتر حوصله مان سر برود یا کم تحرک شویم.

می تواند برخی از عملکردهای داخلی سلول های ما را کاهش دهد و انرژی کلی بدن ما را کاهش دهد. اما علم جدید ورزش و جبران کالری کاملاً دلسرد کننده نیست. حتی افرادی که بدنشان 50 درصد یا بیشتر از کالری دریافتی آنها را در حین فعالیت بدنی تشکیل می دهد، کالری بیشتری در روز نسبت به زمان استراحت می سوزانند. مشکل دشوارتر استفاده از تمرینات کاهش وزن این است که ورزش در واقع کالری کمتری می سوزاند. برای کاهش وزن باید کمتر غذا بخوریم.

دیدگاهتان را بنویسید