آیا وضعیت سرخپوشان در جهنم جادوی / تراکتور پرسپولیس را باطل می کند؟


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1840016

حساس ترین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشور بین تراکتورسازی و پرسپولیس امشب در ورزشگاه یادگار امام راه تبریز برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی امروز (پنجشنبه) نبض فوتبال ایران در تبریز می زند و دو تیم تراکتور و پرسپولیس حساس ترین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشور را در ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام راه (ره) برگزار می کنند. تبریز از ساعت 19:00 مسابقه معتبری که می توان آن را دربی هند تعریف کرد! و از معروف ها یاد کرد.


شخم تراکتور مقابل پرسپولیس اولیه

پس از یک روز تلخ و دردناک، تراکتورسازی با بازگشت یار دوازدهم خود جانی دوباره گرفت و کمرش را صاف کرد، جایی که هواداران وفادار این تیم بار دیگر ارزش های خود را نشان دادند و ورق را برگرداندند، حالا محبوب ترین تیم آسیا با رکورد شکست ناپذیری. مقابل مدافع عنوان قهرمانی

از طرفی پرسپولیس این روزها پس از ناکامی در تکرار قهرمانی و واگذاری جام به دشمن همشهری و انواع لقمه ها و کنایه ها از فوتبال ناب گرفته تا غیبت بابا مسعود و جو سنگین اعتراضی حال و روز خوشی ندارد. به هواداران؛ یعنی پرسپولیسی مجروح به یادگاری به تراکتور شخم زدن رسید.

با توجه به شرایط متفاوت دو تیم، هفته گذشته تراکتورسازی با تساوی صفر در خانه ذوب آهن یک امتیاز ارزشمند به دست آورد و اگرچه ماجرا را از دهان گاندو خارج کرد، پرسپولیس در مقابل سپاهان گرفتار طوفان زرد شد. تیم جهان از یک سو طعم شکست را چشیدند.


وضعیت سیاه و سفید!

این تفاسیر در حالی است که جایگاه جدول دو تیم سابقه متفاوتی دارد و اینجا هم وضعیت تراکتور سیاه و پرسپولیس سرخپوشان! سرخپوشان آذربایجان 25 امتیازی هستند و در رده سیزدهم قرار دارند اما تیم تک رنگ تهران با 54 امتیاز و اختلاف بیش از دو برابر در رده دوم قرار دارد.

دانشجویان ارطغرل ساغلام به دنبال امضای نهایی در سند حفظ سهمیه هستند، در حالی که هواداران یحیی گل محمدی قصد دارند رتبه دوم را تثبیت کنند. تراکتور با سه امتیاز بیشتر یا با هدیه گرفتن از همسایه های انتهای جدول به هدفش می رسد اما پرسپولیس نباید امتیاز از دست بدهد چون نفس سپاهان را پشت گوشش حس می کند.


از مردم عادی تا پیمان با رقیب!

دو تیم طرفداران مشترکی دارند که ترکیب آنها نسبت به تیم سابقشان جالب خواهد بود. از یحیی گل محمدی مهروم و کریم باقری و محمد نصرتی روی نیمکت هر دو تیم گرفته تا محمد عباس زاده، سامان نریمان جهان و رضا دهقانی در یک طرف و حامد، لک، سعید آقایی، رضا اسدی، امید عالیشاه و احسان پا در سمت دیگر.

البته حیف است که از درگیری های جذاب این دیدار صحبت کنیم و از زوج خط آتش تراکتورسازی صحبت نکنیم. به ویژه محمد عباس زاده، مهاجم سابق پرسپولیس که در تراکتورسازی احیا شده بود و هم تیمی اش پیمان بابای امروز در شرایطی به میدان می روند که شایعات زیادی مبنی بر پیوستن او به اردوی رقیب در پایان فصل به گوش می رسد.


یک تیر و سه نشان برای پرشور

اما دیدار امروز بیست و هشتمین دوره جدال سرخپوشان آذربایجان و تهران در تاریخ لیگ برتر است که به میزبانی ورزشگاه بزرگ تبریز برگزار می شود. در 27 دیدار قبلی دو تیم، 13 بار دست پرسپولیس و 9 بار دست تراکتورسازی برنده میدان بلند شد و 5 نبرد دیگر به آرامش منجر شد.

البته کفه ترازو در این پیکارها با ظاهر شدن تاج بر دوش نماینده پایتخت سنگینی کرد و 4 پیروزی متوالی در 4 درگیری اخیر دلیل برتری آنها بود; از جمله اینکه این دیدار با برتری 2 بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و همچنین تنها دیدار دو تیم در دوران جنجالی اپیدمی کووید 19 در تبریز که دور از چشم علاقه مندان به پایان رسید!

حالا تراکتوری ها که روزی 5 پیروزی متوالی مقابل حریفان خود داشتند در آستانه رکورد معکوس قرار گرفته اند و باید دید که تیم متحول شده ارطغرل ساغلام با حمایت هوادارانش می تواند در بازی جدید هم به روند تزلزل ناپذیر ادامه دهد. قرن در خانه تمام شد یا نه؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید