آیا پایان صبر اصولگرایان نزدیک است؟

آیا پایان صبر اصولگرایان نزدیک است؟

شرایط سخت اقتصادی و غالباً ناکارآمد رهبری اجرایی صدای اعضای شورا را بر مصلحت بلند کرد. از یک سو بودجه و برنامه هفتم توسعه قطعی نشده و از سوی دیگر تورم همچنان رو به رشد است و همچنان شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم. در حالی که خط فقر بخش مهمی از جامعه را پوشش می دهد، برنامه حمایتی خاصی برای جلوگیری از کاهش طبقه متوسط ​​جامعه و رشد جمعیت در طبقه فقیر جامعه وجود ندارد. از این رو احمد توکلی یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در هشداری گفت: «بیچارگان را کاسه و کوزه نریزید و همه را جمع کنید.» من تا اینجا نمی بینم چون امیرالمومنین(ع) فرمودند خدایا. از حاکمان صالح تعهد کرده است که با ضعیف ترین طبقات مقایسه شود. در همین راستا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، یکی دیگر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، یکی از چهره های شاخص در عرصه سیاست و اقتصاد ایران به شمار می رود. . خبرآنلاین راه حل مشکلات اقتصادی موجود: معضل ساختاری اقتصاد کشور ما به دنبال تولید ثروت نیستیم، ثروت موجود را تقسیم می کنیم. به همین دلیل کمتر می پوشیم. با توجه به رشد جمعیت و انتظارات در ایران، با مقایسه آنها با وضعیت زندگی و معیشت مردم در اروپا مواجه هستیم. زیرا افرادی که به اروپا سفر می کنند انتظارات زندگی را با مقایسه نه تنها با خود، بلکه به دیگران نیز منتقل می کنند. وی افزود: اگرچه سفرها به دلیل گرانی ارز کاهش یافته است، اما انتظارات مردم با مقایسه وضعیت اقتصادی از طریق فضای مجازی صورت می گیرد. وی ادامه داد: از یک سو با تولید ثروت مواجه نیستیم و از سوی دیگر با افزایش توقعات مواجه هستیم که نارضایتی ایجاد می کند، در واقع هزینه خانوارها از دستمزدها و مخارج دولت بیش از درآمدهای دولت است. درآمد. بنابراین، این هزینه ها باعث افزایش استقراض هم برای خانوار و هم برای دولت می شود. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارات رئیسی مبنی بر تغییر کابینه و صحبت های نمایندگان مجلس درباره استیضاح با بیان اینکه نگاه راهبردی در دولت نمی دیدند، گفت: آقای رئیسی قبل از دولت برنامه مدون اقتصادی نداشت. انتخابات و او چیزی از طرح 7000 صفحه ای خود نداشت. حتی از ایشان خواستم که شخصاً حاضر شود، اما پیشنهادی به من نداد و من شخصاً به رئیس جمهور پیشنهادهایی دادم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به شدت مخالف عضویت ایران در FATF هستم، دلیل این امر را فراهم کردن ابزار برای تحریم های بیشتر از سوی آمریکا دانست و افزود: اگر آمریکا تحریم ها را بردارد، منطقی است که ما به آن بپیوندیم. FATF.» با افزایش مبادلات بانکی ما با دیگران و آسان شدن راه رفت و برگشت سرمایه. مصباحی محمد در پاسخ به این سوال که مشکل دولت نبود تدبیر است یا نبود افراد توانمند، گفت: این مشکل تلفیقی از هر دو، هم عدم تدبیر و هم عدم کفایت برخی مسئولان.وی ادامه داد: متناقض بودن در عملکردش نیز عامل وضعیت فعلی است؛ یعنی وقتی دولت بودجه را به مجلس می دهد، اعلام می کند. که این بودجه کسری ندارد و از طرفی زیر بار تکالیفی است که مجلس بعد از این بودجه بر دوش آن گذاشته و همه را آورده و انجام می دهد. عموماً اگر دولت بلندمدت نداشته باشد. دیدگاه، آن را از روز به روز رنج می برند، و در حال حاضر pra دنیا از روزمرگی رنج می برد و این روزمرگی برای ما سردرگمی ایجاد می کند. البته این روزها تنها مجریان برنامه نیستند که از عملکرد کابینه سیزدهم انتقاد می کنند، بلکه بسیاری از اصولگرایان مدت هاست شروع به هشدار کرده اند. بنابراین باید گفت عملکرد دولت ابراهیم رئیسی پس از 18 ماه نیز صدای انتقاد خودی ها را برانگیخته است و در تازه ترین واکنش، جنبش دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بیانیه ای تند در واکنش به سخنان رئیسی مبنی بر اینکه اعلام کرده است: دلایل گران قیمت».

جنبش دانشجویی دانشگاه امیرکبیر خطاب به ابراهیم رئیسی با تاکید بر اینکه “حافظه مرد داشته باشید نه زبان فصیح”، گفت: رئیس جمهور در جلسه نظارت ستاد وزارت صمت اعلام کرد: دلایل افزایش قیمت اجناس باید به صراحت اعلام شود!» آقای رئیس جمهور، زمان تعیین اینکه چه چیزی باید و چه چیزی نباید گذشت. قم نیوز روز سه شنبه 17 دی ماه به نقل از آیت الله مکارم شیرازی نوشت: مشکلات اقتصادی معمایی شده است و هیچ واکنشی از سوی مسئولین در برابر نرخ دلار نمی بینیم، فقط از قضایا عبور می کنند، مردم دچار مشکل شده اند. بردباری و صبر در برابر مشکلات اما باید به وفاداری و صبر مردم توجه کرد آیت الله مکارم شیرازی که از یاران ابراهیم رئیسی است به دولت تذکر داد: امروز مشترک ماست. جامعه با مشکلات و معضلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی مواجه است. در مسائل اقتصادی گرفتار چیزهایی هستیم که معمایی شده است… وقتی می شنویم که مثلا دلار گران شده است، هیچ واکنشی از سوی مسئولان نمی بینیم و حتی بیان نمی کنند که ما خواهیم کرد. وضعیت را اصلاح کند و اجازه نخواهد داد که به همین شکل باقی بماند، اما موارد فقط می گذرند.

اخیراً ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفته است: «آن دسته از مسئولانی که خود را جزئی از دولت می دانند، هنوز شرایط کشور و راه های برون رفت از آن را درک نکرده اند.» بهترین کاری که معمولاً دولت ها انجام می دهند. در این زمینه ها فرافکنی است که می گویند ما و عملکردمان اشکالی ندارد و فقط مشکل را به سمت دشمن و اقدامات او می برند که همیشه هست و هیچ کس منکر آن نیست، بلکه اتفاقات فقط به هم مرتبط است. با نگاهی به اقدامات دشمن به نظر من این یک فرافکنی است و مسئولان باید به عملکرد خودشان نگاه کنند. البته نمی خواهم بگویم همه این مسائل مربوط به این دولت است. انباشته شدن نتایج اقدامات همه دولت های گذشته، علاوه بر عدم حاکمیت مناسب در این دولت، شرایطی را ایجاد کرده است که در حال حاضر شاهد آن هستیم.

وی افزود: بارها درباره لزوم صداقت در دولت گفته ایم که مردم صداقت را بیشتر دوست دارند. حتی اگر از این موضوع ناراحت باشند. از چند ماه پیش که این حوادث شروع شد، اینترنت ضعیف شد و دولت نیز برخی از شبکه های اجتماعی را به دلیل شرایط امنیتی فیلتر کرد و صادقانه دلیل این کار را بیان کردند و سپس ادامه دادند تا این شرایط از بین رفت. این برای مردم بسیار قابل قبول تر از این است که بگویند اینترنت اصلا ضعیف نیست.

البته پاشنه در دولت همچنان به همان سبک و سیاق گذشته می چرخد ​​و با شنیدن سخنان اعضای کابینه چیزی جز وعده رشد و پیشرفت و غیبت از سوی رسانه ها برنمی گردد. مشکل تورم و غیره که در واقع یک رویای سیاسی است.

در این شرایط فاصله زیادی بین قوه مجریه و مردم وجود دارد و حتی اعتراضات سه ماهه اخیر حل مشکلات را در اولویت قرار نداده است و دولت همچنان پایبند به وعده های انتخاباتی است و موارد قبلی را شناسایی می کند. دولت عامل همه مشکلات است.

دیدگاهتان را بنویسید