آیا پرونده های خانواده شمخانی بایگانی شده است؟

آیا پرونده های خانواده شمخانی بایگانی شده است؟

همزمان با سفرهای دیپلماتیک شمخانی، پرونده خانواده و بستگان وی دوباره در معرض دید عموم قرار گرفت. برخی می گویند مخالفان شمخانی برای برکناری وی از سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی پرونده تشکیل دادند.

علی شمخانی

لیلا فرهادی رویداد۲۴: پرونده های مربوط به علی شمخانی و نزدیکانش همزمان با سفرهای دیپلماتیک یکی یکی منتشر می شود. چند ماه قبل از اعلام توافق شمخانی با مقامات سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک که با بالا رفتن خودسرانه از دیوار سفارت عربستان و آتش زدن کنسولگری در مشهد قطع شد، پرونده جاسوسی علیرضا اکبری یکی از … معاونان شمخانی توسط صداوسیما فاش شد. برخی ناظران بر این باورند که زمان افشای بازداشت اکبری و سپس اعدام وی همزمان با آغاز ماموریت دیپلماتیک شمخانی بوده است. اکبری به جرم جاسوسی برای انگلیس در سال 2018 دستگیر شد.

در فایل صوتی منتشر شده توسط بی‌بی‌سی فارسی از اکبری، او می‌گوید که متهم به «آوردن عطر و پیراهن به عنوان هدیه برای علی شمخانی» بوده است. اما افشاگری ها علیه شمخانی متوقف نشد. تصویر دیدار شمخانی با حاکم دبی به دلیل حضور فردی با لباس راحتی، کفش دانشگاهی بدون جوراب و تی شرت آستین کوتاه مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت. چند هفته بعد چهره هایی چون حمید رسایی و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان سابق و فعلی مجلس هویت این مرد را فاش کردند. به گفته آنها، مرد جوان عکس پسر علی شمخانی است.

حمید رسایی در تلگرامی با عنوان آقای شمخانی! حالا چرا با پسر؟ وی نوشت: اینکه فرزندان آقای شمخانی فعالیت اقتصادی گسترده ای در حوزه حمل و نقل دریایی دارند شاید برای ما ربطی نداشته باشد اما اینکه پدر برای پیگیری مشکلات کشور به امارات سفر می کند و با امیر و امیر سرتیپ دیدار می کند. تاج شاهزاده و پسر در یک جلسه رسمی شرکت می کنند آماده باشید، این به ما بستگی دارد! بنابراین حق داریم از آقای شمخانی بپرسیم دلیل حضور پسر تاجر شما در یک جلسه رسمی چیست؟ آیا این گزینه و اجاره برای سایر تجار نیز موجود است؟ چرا شاهین اقبال که قطعاً در لابی های تجاری آینده پیشگام است، فقط روی شانه آقای آقازاده نشسته است؟ آقازاده فقط در این جلسه حضور داشت یا از فرصت استفاده کرد و این روزها (تصاویر آن منتشر نشده است) شما را در دیگر جلسات همراهی کرد؟ آیا معاونان وزیر امور خارجه مانند آقای صفری (معاون اقتصادی) نمی توانستند روی آن کاناپه بنشینند تا خیرشان به کل جمعیت کشور برسد؟ شنیده ها حاکی از آن است که در یکی از جلسات این سفر به دلیل محدودیت همراهان طبق تشریفات رسمی، معاون وزیر اقتصاد شرکت نکرد!

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قوم در مجلس در توئیتی نوشت: «آقای شمهانی به من بگویید که آیا خبر حضور پسرش که گویا تاجر کشتیرانی است در مراسم ختم پدرش در دیدار با مقامات امارات صحت دارد یا خیر؟» پ.ن. به نظر می رسد رئیس جمهور محترم باید دستور بررسی این خبر را صادر کند تا ابعاد آن برای مردم و نمایندگان ملت روشن شود.

علی شمخانی 5 فرزند دارد که نام سه فرزندش حسن، حسین و زینب تا کنون به مناسبت های مختلف مطرح شده است. او چندین برادرزاده، برادر، برادر شوهر، بستگان و حتی معاون دارد که در پرونده های مختلف متهم به مشکلات مالی هستند.

محمدحسین شمخانی فرزند علی شمخانی و مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریاسالار است. محمدحسین شمخانی همان جوان 24 ساله ای است که 14 سال پیش در برنامه مثلث شیشه ای کنار پدرش ایستاد و اعلام کرد که کار دارد. علی شمخانی در این برنامه گفت که به پسرم توصیه کرده ام از هر گونه کار دولتی دوری کند. یک دهه بعد خبر توقیف یکی از کشتی های شرکت کشتیرانی متعلق به او و برادرش در رسانه ها منتشر شد. خبرگزاری ایلنا در اسفند 1400 در گزارشی به نقل از رسانه های هندی از توقیف یک کشتی به نام “کابل” متعلق به شرکت دریاسالار خبر داد و اعلام کرد که مالکیت این کشتی متعلق به فرزندان علی شمخانی است. دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران.

موضوع شرکت پسران شمخانی قبلا مطرح شده بود. مهدی صدرالساداتی، داماد «محمدرضا مدرسی یزدی»، یکی از اعضای شورای نگهبان و روحانی جنجالی که در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از فرزندان شمخانی علیه مقامات جمهوری اسلامی شهرت داشت، قیمت نجومی را افزایش داد. فرزندان شمخانی در دانشگاه آمریکایی لبنانی.

شرکت کشتیرانی دریاسالار در سال 1390 تاسیس شد. کار این شرکت «ارائه خدمات حمل و نقل کانتینری» نام دارد. حسن شمخانی، پسر دیگر علی شمخانی، شریک برادر او در شرکت کشتیرانی دریاسالار است. او احتمالاً در دیدار با محمد بن زاید حضور داشت.

آذرمیداخت طباطبایی همسر شمخانی است. نام وی در پرونده املاک الهیه تهران در رسانه ها منتشر شد. در سال 1400 مهدی صدرالساداتی با انتشار ویدئویی اعلام کرد که یک مجتمع مسکونی هزار میلیارد تومانی در خیابان فرشته تهران متعلق به «آزرمیدخت طباطبایی» همسر علی شمخانی است.

حسن میرمحمدعلی، داماد شمخانی و همسر زینب شمخانی، چهره پرونده سازندگی لواسان است. سید حسن میرمحمدعلی، مدیرعامل شرکت ایرانی وایت لاین، برادر هادی و سید حسین میرمحمدعلی و برادر هانی میرمحمدعلی، همسر فاطمه حسینی و داماد سید صفدر حسینی، رئیس سابق صندوق توسعه ملی. که پرونده اش مربوط به افشاگری های میلاد گودرزی، روزنامه نگاری است که برخی پرونده های فساد را پیگیری می کرد، در افکار عمومی مطرح شد. البته این حادثه منجر به تخریب طبقات اضافی در یکی از بلوک های ساخته شده شد.

به گزارش رویداد 24 97، ماجراهای حسن میرمحمدعلی برادر زن شمخانی و هانی میرمحمدعلی همسر فاطمه حسینی نماینده مجلس دهم و هادی میرمحمدعلی در ویلا خبرساز شد. در ابتدای افشاگری ها علیه میرمحمدعلی فیلم های ضبط شده گفتگوی گدرزی با داماد شمخانی که خود را ویلاساز معرفی کرده و گفته بود در ساخت و ساز غیرمجاز در لواسان شش میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده بود منتشر شد.

زینب شمخانی دختر علی شمخانی است. نام او نیز در کنار پرونده همسرش خبرساز شد. توقیف میلیاردها دلار از پول زینب شمخانی در پرونده موسسات مالی و اعتباری کاسپین و فرشتگان در واقع نتیجه افشاگری علیه علی میرمحمدعلی بود. در جریان این پرونده حساب بانکی پسر سه ساله «حسن میرمحمدعلی» و نوه علی شمخانی خبرساز شد. رسانه ها تصویر این تصمیم را منتشر کردند که بر اساس آن حساب 9 میلیارد و 500 میلیون تومانی «حسین میرمحمدعلی» و «زینب» و پسر خردسالشان متولد 1393 مسدود شد.یاشار سلطانی، روزنامه نگار پیگیر ماجرا. املاک در لواسان، این مشکل را در شبکه های اجتماعی خود فاش کرد. همچنین عکس پاسپورت این کودک متولد 1373 که دارایی های زیادی به نام خود و دارای حساب های چند میلیاردی در موسسه کاسپین است منتشر شده است.

ناجی شمخانی پسر عموی علی شمخانی و رئیس هیئت مدیره شرکت خانه ایرانیان متعلق به بنیاد مصطفان است. در فهرست مجوزهای داده شده به شرکت ایرانی خانه، مجوزهای «پیمانکاری ساختمان و ساختمان»، «پیمانکاری نفت و گاز» و «پیمانکاری مرمت آثار باستانی» به چشم می خورد. این شرکت جزو شرکت هاست

محمدهادی شمخانی، برادرزاده علی شمخانی، بارها در خبرگزاری ایرنا به عنوان کارشناس سیاسی مسکو نام برده شده است. نکته جالب حضور محمد هادی در ضیافت سفارت ایران در روسیه با حضور وزیر و همراهی وی با علی شمخانی در سفر به مسکو است. این دوستی و حضور نشان از دسترسی بالای برادرزاده علی شمخانی به عنوان یک کارشناس سیاسی دارد.

محمدهادی شمخانی

معاد شمخانی یکی دیگر از برادرزاده های علی شمخانی است. معاون فنی سازمان منطقه آزاد اروند بود. نام وی به دلیل همکاری با حسین عبدالباغی در پرونده سقوط متروپل اهواز صاحب ساختمان رسانه متروپل شد.

شمخانی موعود

عبدالعظیم شمخانی، برادر ناتنی علی شمخانی نیز مدیرعامل سابق زیباسازی شهرداری اهواز و معاون سابق شهرداری اهواز است. محمدصدر الساداتی در اینستاگرام خود درباره عظیم شمخانی نوشت: پدیده بسیار مهمی به نام عظیم شمخانی پایه گذاری شد.

وی علت اهمیت بسیار زیاد شمخانی را سپردن پست های مدیریتی بسیار مهم به قائم مقام شهرداری اهواز به “جوانی فارغ التحصیل” خواند که مدعی است به عنوان “نماینده محسن رضایی” و نیمی از علی شمخانی در این سمت ها قرار گرفته است. برادر.

صدر الساداتی در سال 1396 در اینستاگرام خود نوشت: «به من بگویید فردی که متولد 1346 است و به گفته یکی از اعضای شورای شهر مدرک دارد، چگونه مدیرعامل سازمان زیباسازی می شود؟» آیا معاون خدمات شهری شهرداری می شود؟ پس از برخی از این شعله ها، مدیریت بیش از چند هزار نیروی متخصص!

عظیم شمخانی

در رزومه برادر 35 ساله علی شمخانی، فهرست بلندبالایی از پست های مدیریتی و مدیریتی در سنین بسیار پایین دیده می شود. از جمله این سمت ها می توان به نماینده دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام در خوزستان در سن 22 سالگی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوزستان در سن 23 سالگی، بازرس ویژه اداره کل بازرسی استانداری خوزستان در سن 23 سالگی اشاره کرد. 23، و مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز، 25 ساله.

دیدگاهتان را بنویسید