آیا پنجشنبه در سال جدید تعطیل است؟

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور صبح امروز شنبه 21 فروردین 1402 از دبیرخانه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات مسافری نوروزی 1402 بازدید کرد.

منصوری بیان کرد: یکی از مهمترین ماموریت های دستگاه های اجرایی هماهنگی در ستاد خدمات گردشگری است که ابعاد مختلفی از جمله فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی را در بر می گیرد. به خصوص در ابتدای سال با توجه به حجم رفت و آمد این سوال اهمیتی دوچندان پیدا می کند.

منصوری با اشاره به آمار تردد بیش از 40 میلیونی بین استان ها که از سوی معاون وزیر راه در این نشست ارائه شد، ادامه داد: این آمارها نشان از ساماندهی ویژه بین دستگاه ها دارد؛ این آمار نشان می دهد که دستگاه ها از نظر ترافیکی بیش از 40 میلیون نفر هستند. نزدیک به 1200000 نفر از دستگاه‌های مختلف مستقر شده‌اند تا سفری امن، ارزان، آسان، لذت‌بخش و مفرح را برای مردم فراهم کنند که عدد بزرگ و ویژه‌ای است.

وی همچنین بر اهمیت حضور پررنگ استانداران در ستاد سفر به عنوان محور هماهنگی و نظارت استان در نهایی شدن امور سفر تاکید کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور حفظ جان و سلامت مردم را اولویت دولت دانست و افزود: جان هر فرد برای کشور و دولت مهم است و همه باید برای کاهش تلفات و تلفات بسیج شوند و در شرایط بهتری قرار داشتیم. وضعیت نسبت به سال گذشته، اما ما باید با جدیت و تمرکز روی این موضوع کار کنیم.

توجه به اقتصاد دریایی و گردشگری دریایی با تاکید مقام معظم رهبری از دیگر نکاتی بود که منصوری به آن اشاره کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: باید کشور را به سمت سواحل به ویژه سواحل جنوبی که به آب های آزاد متصل هستند سوق دهیم. مدیران باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 200 نقطه حادثه خیز شناسایی و اصلاح شده است، افزود: آمادگی دولت و معاونت اجرایی رئیس جمهور برای اصلاح این نقاط و رفع کامل آنهاست. این مشکل باید به عنوان یک استراتژی پیگیری و در طول برنامه اصلاح شود.

وی به اقدامات انجام شده در زمینه امور فرهنگی اشاره کرد و افزود: در چارچوب قوانین و رعایت احترام با افرادی که پوشش مناسبی ندارند صحبت می شود و جا دارد از اقدامات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکر کنیم. در این زمینه داشته است.

منصوری با اشاره به تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی زیربنایی که نیمه تمام مانده اند، ادامه داد: تکمیل این پروژه ها می تواند تحولی در حوزه سفر و گردشگری ایجاد کند. ما آمادگی داریم این پروژه ها را اولویت بندی کرده و در کوتاه ترین زمان به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در برخی موارد و رویدادها نیازمند بررسی های اجتماعی دقیق هستیم، ادامه داد: 30 هزار نفر در ایام سال تسلیم در حافظیه تجمع کردند و این احترام به فرهنگ ایرانی اسلامی و نشانه شناسایی و برنامه ریزی درست بود. ما آنقدر ظرفیت ملی مذهبی در کشور داریم که اگر برنامه ریزی درستی انجام شود مورد استقبال مردم قرار می گیریم.

مدیریت و تمرکز بر موج بازگشت، کار رسانه ای بر روی کارهای انجام شده از جمله تبدیل استان های ترانزیتی به مقصد گردشگری، لزوم نظارت بر قیمت ها و تعرفه ها در روزهای پایانی تعطیلات از دیگر نکاتی بود که منصوری در این خصوص به آن اشاره کرد. ملاقات.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به موضوع سفر و گردشگری توجه کامل دارد، افزود: جلسات متعدد رئیس جمهور در این زمینه گواه این امر است. تعطیلی روزهای پنج شنبه یکی از راهکارهای خوبی است که زیرساخت های مناسبی را برای سفر به ویژه سفرهای کوتاه مدت فراهم می کند. دولت سیزدهم روز پنجشنبه لایحه اصلاح ماده را تقدیم مجلس کرد. 87 قانون مدیریت کارکنان دولت که امیدواریم اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید