آیا یارانه بنزین لغو می شود؟ | روز جدید

آیا یارانه بنزین لغو می شود؟

روز جدید یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس گفت: یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالاست، دهک های بالا به راحتی از یارانه استفاده می کنند و آن را پرداخت نمی کنند، اما دهک های پایین به کلی از این یارانه محروم هستند.

رمضانعلی سنگدوینی درباره احتمال لغو یارانه بنزین گفت: برای حذف یارانه سوخت ابتدا باید بودجه 1401 در کمیسیون تلفیق و انرژی بررسی و سپس روی آن کار شود.

وی افزود: در حال حاضر برخی خانوارها فاقد خودرو هستند اما بر اساس آمار برخی از آنها تا 10 خودرو دارند، بنابراین برای ساماندهی توزیع سوخت به مالکان خودرو، طرحی را برای مینی بوس ها ارائه کردیم که بر اساس آن مخفی یارانه ها باید لغو شود و همه به اندازه سهم خود مصرف کنند، زیرا بنزین مصرفی حق جامعه است.

یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: اکنون کسانی که خودرو ندارند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند هزینه آن را پرداخت می کنند اما مالکان خودرو از بنزین یارانه ای استفاده می کنند و این عادلانه نیست.

وی با بیان اینکه یارانه پنهان در کشور ما بسیار بالاست، گفت: دهک های بالا به راحتی از یارانه استفاده می کنند و هزینه آن را پرداخت نمی کنند، اما دهک های پایین به کلی از این یارانه محروم هستند.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ساماندهی وضعیت یارانه ها خاطرنشان کرد: به هر حال باید سازوکار حذف یارانه ها به گونه ای در نظر گرفته شود که فشاری به مردم به ویژه دهک های پایین وارد نشود زیرا حذف یارانه سوخت هزینه های حمل و نقل را افزایش می دهد. .

دیدگاهتان را بنویسید