آیا 9 ساعت خواب برای بدن مفید است؟

در یک مطالعه 25 ساله که توسط دانشگاه کالج لندن (UCL) رهبری شد، کارشناسان اطلاعاتی را از گزارش 7000 مرد و زن در دهه 50، 60 و 70 سالگی جمع آوری کردند. این داده ها شامل موارد زیر است: شرکت کنندگان چقدر خوابیدند، چه تعداد مردند و چه تعداد بیماری داشتند.

آیا 9 ساعت خواب برای بدن مفید است؟

این تجزیه و تحلیل نشان داد افرادی که در سن 50 سالگی پنج ساعت یا کمتر می‌خوابیدند، در مقایسه با افرادی که تا هفت ساعت می‌خوابیدند، 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به یک بیماری مزمن و 40 درصد بیشتر احتمال دارد که در عرض 25 سال دو ساعت یا بیشتر بخوابند. بیماری های مزمن تشخیص داده می شوند.

مرگ و میر در میان گروه محروم از خواب 25 درصد افزایش یافت. وقتی همه سنین با هم ترکیب شوند، احتمال ابتلا به بیماری های متعدد در افرادی که کمتر از پنج ساعت می خوابند 30 تا 40 درصد بیشتر است.

چند بیماری در کشورهای با درآمد بالا در حال افزایش است و بیش از نیمی از افراد مسن در حال حاضر حداقل دو بیماری مزمن دارند.

دکتر سورین سابیا، رهبر این تحقیق گفت: این یک چالش بزرگ بهداشت عمومی است، زیرا چند بیماری با استفاده زیاد از خدمات بهداشتی، بستری شدن در بیمارستان و ناتوانی همراه است.

با افزایش سن افراد، عادات و الگوهای خواب آنها تغییر می کند، اما توصیه می شود که هفت تا هشت ساعت در شب بخوابند، زیرا خواب طولانی تر یا کوتاه تر قبلاً با بیماری های مزمن خاصی مرتبط است.

محققان هیچ فایده قابل توجهی از 9 ساعت خواب یا بیشتر در شبانه روز پیدا نکردند.

دکتر صابیا گفت: یافته های ما نشان می دهد که خواب کوتاه با چندین بیماری نیز مرتبط است. برای اطمینان از خواب بهتر در شب، رعایت بهداشت خواب بسیار مهم است، مانند اطمینان از اینکه اتاق خواب شما ساکت، تاریک و در دمای مناسب است.

همچنین توصیه می شود وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید و از خوردن وعده های غذایی زیاد قبل از خواب خودداری کنید. فعالیت بدنی و قرار گرفتن در معرض نور در طول روز نیز می تواند خواب خوب را تقویت کند.

خواب کافی به بدن شما اجازه استراحت می دهد، اما خواب کم می تواند خطر بیماری قلبی یا سکته را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید