آیت الله جوادی آملی: ملت اگر می خواهد قیام کند باید جیبش پر باشد

آیت الله جوادی آملی: ملت اگر می خواهد قیام کند باید جیبش پر باشد

روز جدید آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه میلیاردها مورد سوء استفاده مردم عادی قرار نگرفته است، گفت: در اسلام از «ثروت» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده است، زیرا گاهی مشکلات اقتصادی باعث سقوط حتی یک دولت بزرگ می شود. وی ادامه داد: دعای پیامبر گرامی اسلام در شعب ابی طالب این است که خدایا من می توانم شاخه ها و سختی های آن را تحمل کنم اما امت گرسنه را نمی توان در راه الهی نگه داشت و حکومت کرد. وی افزود: به تعبیر قرآن کریم، اموال عامل قیام ملت است. اگر ملتی بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه اختلاس های میلیاردی توسط مردم عادی صورت نگرفته است، گفت: این اختلاس ها توسط افراد انجام می شود نه به زور اسلحه.

دیدار مرجع تقلید شیعیان با علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی به همراه برخی از اعضای شورای فقهی این بانک طی سخنانی گفت: از منظر فلسفی و کلامی، مبانی دینی حرف اول را می زند. در اسلام از «ثروت» به ستون فقرات یک ملت تعبیر شده است، زیرا گاهی مشکلات اقتصادی حتی باعث سقوط دولت بزرگ می شود.

وی ادامه داد: دعای نبی مکرم اسلام در شعب ابی طالب این است که «خداوند آنها را در مطبخ برای ما رحمت کند و بین ما و بین آنها فرقی نباشد». پروردگارا، من می توانم شاخه ها و سختی های آن را تحمل کنم، اما مردم گرسنه را نمی توان نگه داشت و به شیوه الهی حکومت کرد.

آیت الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن کریم مال موجب قیام ملت است. اگر ملتی بخواهد بایستد باید جیبش پر باشد، فقیر یعنی هیچ! بلکه اوست که ستون فقراتش شکسته است، حرف دولت را نمی شنود.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی کار بسیار سختی دارد، یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی کوتاه کردن دست قانونگذارانی است که قانون را از ذخایر بانک مرکزی دور می زنند. تصاحب میلیاردی توسط مردم عادی انجام نمی شود، این سوء استفاده ها توسط مردم انجام می شود نه با زور اسلحه. بنابراین با توجه به اختلاس های صورت گرفته باید بررسی و آسیب شناسی کرد که مردم چگونه توانستند حق را باطل کنند و اختلاس صورت گرفت.

این مرجع تقلید شیعیان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: آبروی انسان امانت الهی است و انسان سزاوار امانت است، پیامبر دست کارگری را که برای خود کار می کرد بوسید و بر سر سفره او نشست. واجب است همه با عزت این کشور را اداره کنند و راهش رونق تولید و اشتغال است. وقتی ولی فقیه سال تولید و رفع موانع را مشخص می کند، حرکت عاقلانه ای است.

وی در پایان گفت: ما به این کشور امیدواریم. شهدا به جامعه خود در آخرت و برزخ فکر می کنند، همانطور که در زندگی خود به فکر جامعه خود هستند و دائما برای مردم دعا می کنند. این کشور از چنین سرمایه معنوی عظیمی برخوردار است، «ما باید قدردان این منابع عظیم معنوی و مادی باشیم و از آنها به بهترین نحو برای پیشرفت این کشور استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید