آیت الله صافی گلپایگانی دارفانی را وداع گفت

آیت الله صافی گلپایگانی دارفانی را وداع گفت

روز جدید : آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید کوم ساعاتی پیش دارفانی را وداع گفت. آیت الله صافی سال هاست در حوزه علمیه کوم به تدریس، تحقیق و تألیف آثار مختلف فقهی، کلامی و حدیثی مشغول بوده است. عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره) از جمله فعالیت های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی است.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید کوم دقایقی پیش دارفانی را وداع گفت.

این وکیل اهل بیت از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، حنصاری و گلپایگانی بود و مدتی در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی استفاده می کرد.

آیت الله صافی شیخ المرجع سال ها در حوزه علمیه قم به تدریس، تحقیق و تألیف فقه، کلام و حدیث مشغول بوده است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره) از جمله فعالیت های سیاسی آیت الله صافی گلپایگانی است.

از این مرجع تقلید بیش از 80 عنوان کتاب به جا مانده که برخی از آنها برنده جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت شده اند.

وی از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی و از اعضای مجلس استفتای ایشان بود و به توصیه استادش کتاب منتخب امام دوازدهم شیعیان را تألیف کرد.

دفتر این مرجع نیز بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

به نام خدا

آنان که ملائکه نیکو احاطه دارند می گویند: السلام علیک.

ساعاتی پیش قلب تپنده توصیه بیدار و غیور مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و زبان بلیغ پاسداری از حقوق و احکام الهی و بنده عزیز فرشتگان ولی امر خداوند بزرگ. صافی گلپایگانی، قدس سره الشریف از حرکت باز ایستاد و روح بلند و ناآرامش مشتاق لقاء الله، بدنش را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.

کارنامه پرافتخار این مرجع بزرگوار سرشار از نصیحت و عنایت به وحدت اسلام و تشیع و دلسوزی برای همه بندگان خدا بود.
این ضایعه جبران ناپذیر وجود مقدس حضرت بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه الشریف و حوزه های علمیه مقدس و ملت شریف ایران و اقتداردوستان را در اقصی نقاط جهان تسلیت عرض می نماییم. تشییع جنازه و تدفین پیکر مطهرش متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید