آیت الله مصباح در مبارزه با دشمنی و دشمنی از چهره های برجسته بود


ساعت: 11:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921017

رئیس جمهور با اشاره به اقامه نماز جمعه مصباح یزدی قبل از خطبه در یک دوره، گفت: او انحرافات را خوب می شناخت و به خوبی با آنها مبارزه می کرد و به همین دلیل به او عمار انقلاب می گفتند. او در عرصه جهاد تبیینی سرآمد بود و در دشمن ستیزی و دشمن ستیزی از چهره های برجسته بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود در دومین کنگره بین المللی بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: آنچه از شخصیت این عالم فرهیخته می توان گفت این است که امروز جامعه ما با علم به علم و عمل می تواند به علم و عمل برسد. شخصیت کلی آیت الله مصباح یزدی باید الگوی خوبی پیش روی خود داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر الگوگیری از آیت الله مصباح یزدی، افزود: حقیقت این است که ما علامه مصباح را پیشرو افکار عمومی در حوزه اعتقاد دینی می دانیم و در حوزه اخلاق نیز از برجسته ترین افراد بود. و معلمان تاثیرگذار در عمل و تصمیم نیز فقیهی برجسته بود.

رئیسی یادآور شد: اگر فقه به معنای اعتقادات الهی و اخلاق کریمه در روح او باشد فقیه می گوییم وگرنه دانستن الگوهای علمی فقیه نمی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه فقه دانستن یک چیز اما فقه بودن در فطرت موضوعی دیگر است، ادامه داد: اگر فطرت فقیه شود فقیه است و اگر صیغه بداند فقیه نیست اما فقیه است. کسى که فقه و فقه دارد و تمام فکر و گفتارش باید مقدم بر فقه باشد.

و افزود: اگر گفتار و کردار و فکر کسی مظهر علم پزشکی قانونی بود او را فقیه می نامیم. از این روست که او شاهد علم است و گفتارش ما را به یاد خدا می اندازد و اعمالش جلوه های فقهی است.

رئیسی با تاکید بر اینکه آیت الله مصباح یزدی از مبارزان علیه رژیم پهلوی بود، یادآور شد: ایشان در این زمینه بیانیه هایی برجای گذاشتند و با منکرات رژیم پهلوی مبارزه کردند و بعد از انقلاب نیز با تمام وزنی که داشتند از این امر حمایت کردند. جمهوری اسلامی بودن

وی با اشاره به خطبه های قبلی مصباح یزدی برای نماز جمعه گفت: او انحرافات را خوب می شناخت و به خوبی با آنها مبارزه می کرد و به همین دلیل به او عمار انقلاب می گفتند. او در عرصه جهاد تبیینی سرآمد بود و در دشمن ستیزی و دشمن ستیزی از چهره های برجسته بود.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید