آیت الله مکارم شیرازی: خشونت و فشار در بحث حجاب کارساز نیست/ تضعیف نکردن دولت به معنای انتقاد نکردن به دولت نیست.

آیت الله مکارم شیرازی: خشونت و فشار در بحث حجاب کارساز نیست/ تضعیف نکردن دولت به معنای انتقاد نکردن به دولت نیست.

به گزارش دفتر این مرجع تقلید، آیت الله مکارم شیرازی در بازدید اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد، نقش این وزارتخانه را در تبیین امور فرهنگی مهم دانست و گفت: وزارت ارشاد باید توجه بیشتری داشته باشد. به مسائل اسلامی و فرهنگی

وی بر ضرورت حجاب تاکید کرد و تصریح کرد: بحث حجاب در حال حاضر به مسائل سیاسی مربوط می شود و برخی می گویند اگر موفق به رفع حجاب شویم، نظام جمهوری اسلامی کم رنگ می شود.

وی خشونت و فشار را در بحث حجاب موثر ندانست و افزود: بحث حجاب جنبه فرهنگی دارد، البته صدا و سیما نیز باید به موضوع حجاب اهمیت بیشتری بدهد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به بحث و بررسی مسائل و مشکلات حوزه چاپ و نشر پرداخت و گفت: یکی از مهم ترین راه های فرهنگ نشر کتاب و نشریه است، اما متأسفانه قیمت کاغذ چند برابر شده و این گرانی باعث شده است که سایرین. مشکلاتی از جمله تعطیلی و بیکاری مراکز چاپ و نشر و اصناف وابسته به آن دچار شد.

وی همچنین به گرانی کتاب و لزوم تامین بستر مادی در این حوزه اشاره کرد و افزود: کم نیستند کسانی که به کتاب علاقه دارند و کتاب می خوانند اما قدرت خرید کتاب را ندارند!

وی با اشاره به افزایش هزینه حج گفت: گرانی حج عوامل دیگری نیز دارد که مهم ترین آن گرانی ارز است اما دولت می تواند تسهیلات بیشتری برای این امر فراهم کند تا مردم منتظر باشند. برای حج سال ها می تواند برای انجام مناسک حج به خانه خدا برود

وی مدیریت یک کشور در این شرایط را کار سختی می داند و افزود: رئیس جمهور و وزرا باید بدانند که در شرایط سختی قرار دارند. درست است که دشمن فعالانه کار می کند، اما این طور نیست که همه راه ها بسته باشد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه نباید به گونه ای عمل کنیم که باعث تضعیف دولت شود، گفت: اینکه دولت را تضعیف نکنیم به این معنا نیست که منتقد دولت نباشیم. مردم از ما می خواهند که صدای شما باشیم و مسائل را بگوییم. ما در مورد مشکلات صحبت می کنیم، اما باید شنونده هم وجود داشته باشد. پس انشاءالله این دولت موفق شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی در پایان فرمودند: دعا و تذکر به دولتمردان و امید بخشیدن به مردم وظیفه ماست اما باید توجه داشت که اگر امید از مردم سلب شود کار سخت می شود. باید مردم را امیدوار کنیم و امیدشان به ناامیدی تبدیل نشود.

دیدگاهتان را بنویسید