آیت الله نوری حمدانی: مردم با معیشت گران و سختی مواجه هستند/ شرایط اقتصادی باید سامان یابد

آیت الله نوری حمدانی: مردم با معیشت گران و سختی مواجه هستند/ شرایط اقتصادی باید سامان یابد

آیت الله نوری همدانی مردم را دومین رکن اصلی انقلاب برشمرد و تصریح کرد: همواره در دیدار با مسئولان به مردم توجه و عنایت داشته ام، چرا که ارکان این انقلاب آن دسته از مردمی هستند که همیشه در هشت سال حضور داشته اند. سال‌های دفاع مقدس و سختی‌ها. از نظام و انقلاب حمایت کردند. متاسفانه مردم در شرایط کنونی با شرایط گران و سختی مواجه هستند. امروز آنچه مهم است مردم هستند و مسئولان باید به این معضل توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی گفت: ما سختی ها و مشکلات مردم را درک می کنیم و می دانیم که مردم اصل انقلاب و نظام را قبول دارند اما انتظار دارند مسئولان به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری حمدانی، این مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مجاهدت ها و تلاش های فراوان علمای شیعه در طول تاریخ برای حفظ عتبات عالیات. معارف اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) صورت گرفت و تصریح کرد: امروز هم علما و روحانیون پاسداری از این میراث گرانبها را وظیفه خود می دانند و تمام توان و تلاش خود را در نشر و رواج این مکتب به کار می گیریم. باید توجه داشت در حالی که در جامعه فقر و جهل و بی عدالتی وجود دارد کار تمام نمی شود.

وی رکن اول انقلاب را اسلام و فرهنگ تشیع نامید و با اشاره به آیه 139 آل عمران «و لا تحنوا و لا تحزونوا و انتومو العلون عن کنتم مؤمنین» خاطرنشان کرد: در این آیه آمده است. خداوند می فرماید: هرگز تنبلی، غم و اندوه را رها نکن، اگر ایمان داشته باشی و راه اسلام و قرآن را دنبال کنی، عزت و عظمت خواهی یافت.

وی انقلاب اسلامی ایران را نهضتی پویا و پرنشاط توصیف کرد و افزود: انقلاب یک حرکت پویا و پرنشاط است و هرگز پیر نخواهد شد زیرا بر اساس حقانیت اسلام و فرهنگ اهل بیت بنیان نهاده شده و شکل گرفته است. -بیت (علیه السلام) استکبار و دشمنان اسلام با تبلیغات فراوان و استفاده از رسانه های خصمانه سعی در تحریف حقایق و حمله به انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به نقشه های دشمنان حقوق بشر، آن را ابزاری فاسد می داند و یادآور می شود: آلمان در دوران دفاع مقدس با تجهیز صدام به بمب های شیمیایی باعث سلاخی بسیاری از زنان و کودکان بی دفاع شد. آنها رنج می برند و رنج می برند، اما امروز ما را بی حق معرفی می کنند و خودشان دشمن بشریت هستند.

آیت الله نوری همدانی مردم را دومین رکن اصلی انقلاب برشمرد و تصریح کرد: همواره در دیدار با مسئولان به مردم توجه و عنایت داشته ام، چرا که ارکان این انقلاب آن دسته از مردمی هستند که همیشه در هشت سال حضور داشته اند. سال‌های دفاع مقدس و سختی‌ها. از نظام و انقلاب حمایت کردند. متاسفانه مردم در شرایط کنونی با شرایط گران و سختی مواجه هستند. امروز آنچه مهم است مردم هستند و مسئولان باید به این معضل توجه ویژه داشته باشند. شرایط اقتصادی مردم باید بهبود یابد. برخی از کارکنان تلاش می کنند اما باید خدمات بیشتری به مردم ارائه شود. خدمت به مردم و رسیدگی به وضعیت آنها باید در اولویت کار کارکنان باشد، کارمندان بدانند که مردم هستند و اگر مردم راضی نباشند ارزشی ندارند.

وی رکن سوم انقلاب را رهبری و مسئله ولایت دینی خواند و گفت: معتقدیم رهبری جامعه بر عهده پیامبر، امام و نایب امام است. یعنی فقاهت کامل و آیت الله خامنه ای بعد از امام با درایت و عقلانیت و تقوا و علم 30 سال این نظام را در مقابل دشمنان حفظ کردند. بعد از امام راحل، آیت الله خامنه ای با همان سبک و سیاق امام راحل، این انقلاب را حفظ و دفاع کرد، این کار ساده ای نبود. دشمن هر روز با قیام‌ها و نقشه‌های جدید و توطئه‌های مختلف سعی می‌کرد به انقلاب حمله کند، اما حکومت و رهبری او همه این شورش‌ها را خنثی کرد. امروز رهبری نیاز به حمایت دارد. این بار سختی ها زیاد است، اما بزرگان ما پشتکار داشتند.

وی با اشاره به تلاش فقها برای حفظ اسلام به شهید اول و شهید دوم اشاره کرد و افزود: امروز رهبری می خواهند انقلاب را با همه سختی ها حفظ کنند و وظیفه ماست که از آن حمایت کنیم، ما درک می کنیم. سختی ها و مشکلات مردم و می دانیم که مردم اصل انقلاب و نظام را قبول دارند اما از مسئولان انتظار دارند که به مشکلات آنها رسیدگی کنند. امروز هیچ کس نباید مردم را ناامید کند، هرکس مسئول است یا نه، با عملکرد خود باعث نارضایتی مردم از انقلاب و نظام شده، مرتکب گناه شده است. مسئولان باید با حفظ وحدت و خدمت به مردم آینده خوبی را برای ملت رقم بزنند. به فرموده امیرمومنان در نهج البلاغه «وَ قَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّهُ لَا یَنْبَغِی أَنْ یَکُونَ الْوَالِی عَلَى الْفُرُوجِ وَ الدِّمَاءِ وَ الْمَغَانِمِ وَ الْأَحْکَامِ وَ إِمَامَهِ الْمُسْلِمِینَ الْبَخِیلُ، فَتَکُونَ فِی أَمْوَالِهِمْ نَهْمَتُهُ، وَ لَا الْجَاهِلُ فَیُضِلَّهُمْ بِجَهْلِهِ، وَ لَا الْجَافِی فَیَقْطَعَهُمْ بِجَفَائِهِ، وَ لَا الْحَائِفُ لِلدُّوَلِ پس ملتی را بدون ملت می گیرد و در قضاوت تردیدی ندارد، پس با حق می رود و بی وقفه در کنار آن می ایستد و مانعی بر سینه خدا نیست. الحمدلله رهبر انقلاب توانستند به این ویژگی ها توجه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید