آیت الله نوری همدانی: خیلی ها حجاب ندارند اما عفاف دارند/ صدا و سیما باید واقعیت ها را بیان کند.

آیت الله نوری همدانی: خیلی ها حجاب ندارند اما عفاف دارند/ صدا و سیما باید واقعیت ها را بیان کند.

نوری همدانی در دیدار با جمعی از نمایندگان شورای اسلامی شهر ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، مسئولیت حرفه ای مردم را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: خداوند زمینه را آفریده است. برای کمال در انسان، رسیدن به کمال و رشد مطلوب است و خداوند متعال آن را قرار داده است، وظیفه هر انسانی است که خداوند بر عهده او گذاشته است. هر مسلمانی در قبال جامعه مسلمین و جهان پیرامون خود مسئولیتی دارد و باید در خدمت به مسلمانان و مستضعفین نگاهی گسترده و جهانی داشته باشد و به این موضوع بپردازد زیرا پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید: «کسی که به امور مسلمین اهتمام نداشته باشد از مسلمانان خوش خواهد شد». کسی که زود بیدار شود و به فکر مسلمانان نباشد مسلمان نیست.

این مرجع تقلید در ادامه مسئولیت رسمی را امانت مهمی عنوان می کند و خاطرنشان می کند: کار شما امانت خداوند است، کار شما مسئولیت است و باید توجه داشته باشید که این امانتی که بر عهده شما گذاشته می شود وسیله رزق و روزی شما نیست. کسانی که به شما رای داده اند و با دیدی خاص به شما می نگرند این کار را به شما سپرده اند.

وی افزود: این انقلاب برای مردم است و همه ما باید خدمتگزار باشیم. این انقلاب با جهاد و شهادت این مردم به پیروزی رسید و این مردم با تمام سختی ها این انقلاب را حفظ کردند و با وجود قیام های بسیار امام این ساختار را برای خدمت به مردم ایجاد کردند و رهبری نیز همین ساختار را حفظ کرده و به همان راه ادامه می دهد. هیچکس حق ندارد مردم را از آینده انقلاب ناامید کند و ما معتقدیم این انقلاب زمینه ساز ظهور امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

آیت الله نوری همدانی مردم را مهمترین سرمایه و پشتوانه نظام دانست و یادآور شد: مسئولیت اول شما در قبال این مردم است و باید قدردان مردم باشید و به آنها خدمت کنید. با مردم ارتباط نزدیک داشته باشید و در میان آنان حضور داشته باشید و سخنان و سخنان آنان را با دلسوزی بشنوید و در تلخی معیشت و سختی های زندگی با مردم شریک باشید و راه امیرالمومنین علیه السلام را در پیش بگیرید. ) حضرت فرمود: خدایا. این وظیفه رهبران صالح است که زندگی خود را در سطح مردم فقیر قرار دهند تا فقر فقرا برای آنها دشوار نباشد. وقتی برخی از مسئولین در رفاه و زندگی اشرافی به سر می برند، اما محرومان و مستضعفان در سختی زندگی می کنند، مردم متضرر می شوند، پس همیشه هنگام وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن، مردم را در نظر داشته باشید.

این مرجع تقلید وقت شناسی در نگهداری بیت المال و استفاده صحیح از اموال عمومی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با نگاه دقیق به این موضوع نگاه کرد، امروزه تبلیغات زیادی از صدا و سیما پخش می شود و در عین حال وقت مردم رعایت می شود و این نوعی ظلم به مردم است، صدا و سیما باید واقعیت ها را بیان کند و باعث رشد فرهنگی و ارتقای سطح آگاهی عمومی شود.

این مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در مورد حجاب گفت: حجاب و عفاف دو مقوله متفاوت هستند، بنابراین این دو مقوله را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت، بسیاری حجاب ندارند اما الحمدلله عفیف هستند. زنان کشور ما پاکدامن هستند. حجابی را که اسلام لازم می داند رعایت کنیم و در این راه گام برداریم و این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید