آیین نامه افزایش ظرفیت گروه پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 14.03.1314
کد خبر: 1843504

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی و دندانپزشکی روی میز شورای عالی انقلاب فرهنگی است و وزارت بهداشت منتظر افزایش ظرفیت بودجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر ابوالفضل باقری فرد در بیانیه ای گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در کنکور امسال به طور قطع انجام شده و تعداد 6060 نفر در دفترچه امسال گنجانده می شود. موضوع افزایش ظرفیت دستیاران با پذیرش دستیاران بومی برای امسال انجام می شود تا کمبود نیروی متخصص در کشور به ویژه در مناطق فقیر نشین برطرف شود.

باقری فرد گفت: وزارت بهداشت به سرعت آیین نامه ای برای افزایش ظرفیت پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال کرده است.

وی گفت: افزایش ظرفیت دندانپزشکی در ستاد نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مرحله کار کارشناسی است. با توجه به این موضوع، وزارت بهداشت اجرای قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی را به تعویق نینداخت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طی پیگیری های مختلف همچنان منتظر تامین اعتبار لازم برای افزایش ظرفیت هستیم چرا که دانشجویان پزشکی علاوه بر کلاس ها و خوابگاه ها به آزمایشگاه ها و مراکز مهارت های بالینی با تجهیزات ویژه می روند. و از همه مهمتر نیاز به تخت های بیمارستانی و فضاهای آموزشی مناسب در بیمارستان هاست.

وی افزود: لازم به ذکر است که اکنون با همین تعداد دانشجو در رشته های دستیار پزشکی، دندانپزشکی و پزشکی از نظر فضای آموزشی و درمانی با مشکل جدی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید