ائتلاف سعودی در تبادل اسرا کارشکنی می کند


زمان: 04:31
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878858

عبدالقادر المرتضی، رئیس کمیته ملی اسیران جنگی یمن یکشنبه شب از تاخیر و خرابکاری نیروهای ائتلاف سعودی در تبادل اسرا انتقاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ المرتضی با انتقاد از شبکه تلویزیونی المسیره یمن به دلیل انتقاد از فرستاده ویژه سازمان ملل در امور کشورش، گفت: وی و تیمش نسبت به توافق تبادل اسرا بی تفاوت هستند و در اعمال فشار بر ائتلاف سعودی جدیت نشان نداده اند.


پیش از این رئیس کمیته اسرای یمن گفته بود که دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل بر اجرای بندهای توافق شده در مورد زندانیان تحت نظارت وی فشاری نخواهد آورد.

المرتضی گفت: با وجود گذشت چندین ماه از امضای قرارداد مبادله بین انصارالله یمن و متجاوزان سعودی، روند مبادلات تنها به 20 درصد رسیده است.

وی گفت: مزدوران سعودی نه تنها تمامی پیشنهادات و تصمیمات برای پیشرفت در پرونده تبادل اسرا را رد می کنند، بلکه در صدد شکستن آن هستند.

المرتضی همچنین در 4 ژوئن ابراز امیدواری کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل از تمدید آتش بس برای پیشبرد اجرای توافقنامه تبادل اسرا استفاده کند.

نماینده سازمان ملل در یمن از تمدید دو ماهه آتش بس در یمن در 12 ژوئن خبر داد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد، آتش بس دو ماهه در یمن در 2 آوریل (13 آوریل) برقرار شد که مهمترین آن ورود 18 کشتی سوخت به بنادر الحدیده و مجوز دو طرفه هفتگی دو طرفه بود. پرواز از فرودگاه صنعا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید