ائتلاف سعودی ۱۲۶ بار آتش بس در یمن را نقض کرد

این گزارش می افزاید: هواپیماهای شناسایی مسلح ائتلاف سعودی به ساختمان های مسکونی و مواضع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در منطقه الحیس واقع در استان الحدیده حمله کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ائتلاف سعودی مواضع ارتش و کمیته های مردمی و منازل شهروندان یمنی در استان های حدیده، تعز، مأرب، حجه، صعده، جیزان و دیل را با توپخانه سنگین، موشک و راکت مورد حمله قرار دادند. و خمپاره ها

در همین حال، هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، سه شنبه گذشته از توافق کشورهای یمن برای تمدید آتش بس به مدت 2 ماه خبر داد.

وی گفت: تمدید آتش بس در یمن شامل تعهد طرفین به مذاکره برای توافقی گسترده تر است.

آتش بس در یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است، پیش از این یک بار پس از رایزنی در سازمان ملل تمدید شد. تمدید دو ماهه این آتش بس در 20 مرداد به پایان رسید که مجدداً تمدید شد.

پیشتر مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش بس در یمن به دلیل نقض مکرر ائتلاف سعودی تقریباً نابود شده است.

عربستان سعودی در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای را علیه یمن – فقیرترین کشور عربی – آغاز کرد. از 04.06.2014.

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سپر مستحکم مقاومت ملت یمن اصابت کرد و پس از هفت سال لجاجت و حملات دردناک یمنی ها به عمق سرزمین های عربستان به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض مجبور شد تسلیم شود. آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن.

دیدگاهتان را بنویسید