ائتلاف سعودی 44 بار آتش بس را در الحدیده نقض کرد


ساعت: 04:15
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842454

منابع یمنی می گویند ائتلاف متجاوز سعودی آتش بس در استان الحدیده یمن را نقض کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش المسیره، منابع یمنی می گویند ائتلاف سعودی به نقض آتش بس در استان الحدیده ادامه می دهد.

بر اساس این گزارش، یک منبع در اتاق افسران رابط گفت: ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 44 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرده است.

چهار حمله پهپادی به هایس و 24 تیراندازی با سلاح های مختلف از جمله نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی در الحدیده در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

لازم به ذکر است که گروه های یمنی در جریان مذاکرات دسامبر قبل در استکهلم سوئد، توافق آتش بس را در الحدیده امضا کردند. اما از آن زمان تاکنون نیروهای ائتلاف سعودی مرتبا آتش بس را نقض کرده و غیرنظامیان را در این استان هدف قرار داده اند.

علی الکهوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، اخیرا در گفت و گو با سایت العهد به عربستان سعودی برای ادامه نقض آتش بس هشدار داد.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن هرگز در برابر این تجاوزات بی تفاوت نخواهند ماند و فرصت های زیادی در قبال نقض مکرر آتش بس توسط عربستان سعودی دارند. الکهوم افزود: نیروهای مسلح یمن نوعی سلاح راهبردی تولید کرده اند که در صورت ادامه تجاوزها می تواند علیه عربستان سعودی استفاده شود.

از سوی دیگر منابع یمنی از کشته شدن پنج شهروند یمنی و زخمی شدن چند تن دیگر در انفجار مین های ضدنفر و بمب های خوشه ای ائتلاف سعودی برای تجاوز به الحدیده خبر دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید