ائمه جمعه خراسان رضوی بر حمایت از تولید و شرکت های دانش بنیان تاکید کردند


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817640

ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه های نخستین جمعه سال جدید با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، بر حمایت از چرخ تولید و شرکت های دانش بنیان تاکید کردند و افزودند: خدمت به جامعه. و شرکت های دانش بنیان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه های نخستین جمعه سال جدید با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب، بر حمایت از چرخ تولید و شرکت های دانش بنیان تاکید کردند و افزودند: خدمت به جامعه. و شرکت های دانش بنیان.




جمعه موقت از مشهد دارم: ایران به یک قدرت سیاسی، نظامی و نظامی تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده است

حجت الاسلام محمد باکر فرزانه در نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اولین و ریشه دارترین جهاد را دستور می دهند; دوری از ترس و ناامیدی از خود و دیگران، امید شادی و خوشبختی با انتظار برای رسیدن به آنچه دوست داریم است.

وی افزود: ایران از انرژی عدالت خواهی دل خوشی ندارد و تا زمانی که عدالت در جهان پخش نشود آرام نخواهد گرفت.

امام جمعه مشهد گفت: اولین عامل مشوق نهضت ملت ایران وعده های الهی است و در این شکلی که ما هستیم همه اجزای خلقت با ما همراه است چرا که حق با ماست و وعده های الهی را بارها در آن مسیر دیده ایم. “

فرزانه مردمی بودن و رهبری خاص و الهی در جامعه اسلامی را دومین امید به آینده کشور عنوان کرد و افزود: نظام اسلامی ما که توانسته اسلام را در قالب یک نظام اجتماعی شکل دهد یکی دیگر از این است. امید جامعه، شعله های استکبار ستیزی را در جبهه اسلامی مقاومت شعله ور کرده و ایران را به یک نیروی درجه یک سیاسی، نظامی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل خواهد کرد.


امام جمعه تربت حیدریه: ثروت مولد و خدادادی باید در خدمت جامعه و شرکت های دانش بنیان باشد.

حجت الاسلام عصمتی گفت: ثروت مولد و خدادادی برای اشتغال زایی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در خدمت جامعه و شرکت های دانش بنیان باشد.

وی گفت: قرن چهاردهم قرن حکومت اسلامی و انزوای نیروهای خالی شرق و غرب بود و امیدواریم با ظهور امام زمان (عج) در قرن پانزدهم شاهد کمال انسانی و کرامت انسانی برای جامعه بشری باشیم. سن.”

عصمتی بیان کرد: دشمن با تبلیغات گسترده و ابزارهای مختلف در صدد ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است لذا در مقابل این حرکت دشمن باید تبیین جهاد کنیم بیایید خنثی کنیم.

وی افزود: باید گفتمان امید و نشاط را برای آینده ای روشن تبیین کنیم و حرف ها و رفتارهایی را که در جامعه طنین انداز و یأس ایجاد می کند را کنار بگذاریم و با توکل به خدا بتوانیم غیرممکن ها را به چیز تبدیل کنیم.


جمعه موقت هلیل آباد دارم: چرخ تولید با حمایت علمی و دانش بنیان شتاب می گیرد

حجت الاسلام الهی امام جمعه موقت حلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان ضمن استقبال از سال نو اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال جدید را سال تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی نامیدند که بسیار پربار است. معنی

وی با بیان اینکه در سال گذشته پیشرفت هایی حاصل شده و سال 1400 با تمام تلخی و شیرینی اش به پایان رسیده است، خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری انتخاب سال 1400 یکی از شیرینی هایی بود که دشمنان را ناامید کرد. نظام و انقلاب

وی با بیان اینکه پیشرفت های زیادی در عرصه سیاسی و خارج از کشور صورت گرفته است و آمریکا از واژه شکست تحقیرآمیز علیه ایران استفاده کرد، افزود: این پیروزی ها نشان می دهد که ملت ایران در مسیر درستی حرکت می کند.

حجت الاسلام الهی با بیان اینکه باید با تلاش بیشتر تلخی معیشت مردم را به شیرینی تبدیل کنیم، اذعان داشت: تولید ملی و گسترش تولید ملی باید در دستور کار مسئولان و مردم قرار گیرد تا رشد اقتصادی، کاهش تورم، اشتغال و افزایش تولید را افزایش دهیم. عمومی. رفاه و احساس کرامت در میان مردم به ویژه جوانان.

وی افزود: تولید باید از پشتوانه علمی و دانش بنیان برخوردار باشد تا بتواند با محصولات خارجی در بازار رقابت کند و این نیز می تواند چرخ تولید را تسریع کند.


امام جمعه تربت جام: مسئولان باید وارد میدان عمل شوند و از این ظرفیت به نمایندگی از جوانان نخبه استفاده کنند.

میرزا محمدحسین معتمدی فر امام جمعه تربت جام گفت: باید به بهره برداری نیز توجه شود و کارکنان به گذاشتن تراکت و بیلبورد در خیابان بسنده نکنند. اینها شغل نیست و باید وارد میدان شوند و از این ظرفیت به نمایندگی از جوانان نخبه استفاده کنند.

وی افزود: با کاری که رئیس جمهور و دولت دیده اند، امید به کار بیشتر شده و مردم باید بدانند که این مسیر تدریجی است و مشکلات اجابت مزاج حل نمی شود و زمان بر است.

امام جمعه تربت جام گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند با تشکیل ستادی در وزارت صمت، تمامی کالاهای وارداتی مورد نیاز کشور که ارزآوری بالایی دارد و در بازار داخلی قابل تولید نیست. باید شناسایی شده و با حمایت ویژه شرکت های دانش بنیان زمینه ها و زیرساخت های لازم برای تولید این کالاها در کشور فراهم شود. تجربه ارزشمند تولید واکسن و کیت های تشخیصی عروق کرونر در کشور نشان داده است که ایران و ایرانیان می توانند انواع کالاها و محصولات را تولید کنند.

معتمدی فر گفت: واردات تمامی کالاهای قابل تولید در کشور به گفته رهبر عزیز قانوناً ممنوع است و باید جلوی واردات این گونه کالاها گرفته شود.


امام جمعه رشتار: امروز باید خودمان مشکلات کشور را حل کنیم

حجت الاسلام جهانشیری امام جمعه رشتار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید بر اینکه در صورت مقابله با دشمن قطعا پیروز خواهیم شد، افزود: بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اگر رشد اقتصادی محقق شود. حل این مسائل و مشکلات حداقل 6 سال طول می کشد، اما با روی کار آمدن این دولت انقلابی و فعالیت دولت آیت الله رئیسی در عرصه اقتصاد، تحریم ها و… امروز دشمنی که ایشان تسلیم ایران امروز شدند، بحث در مورد توافقنامه شانگهای این امید را ایجاد کرد که در واقع تولید و معیشت را افزایش دهد.

امام جمعه رشتار یادآور شد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود بحث تولید و اشتغال است. اگر به تولید نگاه کنیم قطعا مشکلات حل می شود. امروز کارکنان ما باید به این موضوع توجه زیادی داشته باشند. شرایط زندگی مردم باید از وضعیت فعلی خارج شود.

وی با اشاره به اقدامات موثر دولت آیت الله رئیسی افزود: الحمدلله. با روی کار آمدن دولت انقلابی آیت الله رئیسی، کار و تلاش برای خدمت به مردم و کشور با تازگی دنبال می شود. امروز باید مشکلات داخلی خودمان را حل کنیم و امروز فقط به درون نگاه کنیم و با تولید داخلی موانع تولید ملی را برطرف کنیم نه اینکه منتظر باشیم که دشمن بیاید و مشکلات را برای ما حل کند امروز باید نیروهای انقلابی برای استفاده از ظرفیتی که داریم، از این شعار برای تحقق آن استفاده کنیم و همه با هم برای تحقق این شعار تلاش کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه تلاش کارکنان رشتری همواره برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان است، گفت: امروز شرمنده جوانان عزیز رشتاری هستیم که نمی توانیم برای آنها شغل فراهم کنیم اما ما و همه مسئولین، فرماندار و سایرین مسئولین انقلابی شهرستان در تلاش هستند تا موضوع تولید و اشتغال جوانان را در قدرت و کار و تلاش جهادی پیگیری و مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید