ابتلای مجدد به ویروس کرونا بسیار خطرناک است/افرادی که واکسینه نشده اند 30 برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا هستند.


ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887267

اسرا شاه آبادی قرار گرفتن مکرر در معرض کرونا را بسیار خطرناک دانست و گفت: باید مراقب باشیم که به این بیماری مبتلا نشویم و در این زمینه تاثیر واکسن کرونا بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان کرمانشاه گفت: در نیمه اول خردادماه 6 درصد آزمایشات سرپایی مثبت بوده اما امروز این تعداد به 78 نفر رسیده است. ٪.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: موارد بستری نیز از 2.5 درصد در نیمه اول خرداد به 35 درصد افزایش یافته است که به این معناست که بستری ها نیز رو به افزایش است و در روزهای اخیر نیز شاهد فوتی ها بوده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سومین واکسیناسیون به 48 درصد افراد بالای 18 سال انجام می شود که اصلا رضایت بخش نیست و این رقم باید به بیش از 85 درصد برسد تا ایمنی لازم در بدن افراد ایجاد شود. در غیر این صورت کنترل بیماری دشوار خواهد بود


شاه آبادی گفت: متاسفانه افرادی هستند که هنوز واکسینه نشده اند و بیشتر مرگ و میرها به دلیل عدم واکسیناسیون است. احتمال مرگ بر اثر کرونا در افرادی که واکسینه نشده اند 30 برابر بیشتر از کسانی است که واکسینه شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن دوره بیماری، حساسیت مردم کم شده، حاشیه سازی در این زمینه شکل گرفته است و تعدادی از افراد که نظری ندارند به مردم گفته اند که کرونا تمام شده است و ماسک ها باید انجام شود. حذف شود. این باعث شد که آمار دوباره بالا برود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: متأسفانه برخی معتقدند که باید به کرونا مبتلا شویم تا بدن آنتی بادی داشته باشد و ایمنی ایجاد کند، اما طبق آخرین تحقیقات سازمان جهانی بهداشت، A مکرر عفونت کرونا باعث از بین رفتن سلول های T و ایجاد مقاومت در برابر آنتی بیوتیک ها در بدن می شود.

وی ابتلای مکرر به ویروس کرونا را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود: باید مراقب باشیم که به این بیماری مبتلا نشویم و در این زمینه تاثیر واکسن کرونا بسیار چشمگیر است.

شاه آبادی همچنین با اشاره به شرکت مردم در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان خاطرنشان کرد: همه ما عاشق اباعبدالله هستیم اما سلامت مردم به ویژه کودکان و سالمندان مهم است، بنابراین تا حد امکان این بستگان باید به آنها توجه کنند. در مراسم شرکت نکردند و بقیه مردم. عزاداری در هوای آزاد و رعایت نکات بهداشتی ارجح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید