ابتکارات ایران برای لغو تحریم ها / بازنشستگی در حال افزایش است


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879632

سخنگوی دولت گفت: در بودجه 1401 افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان پیش بینی شده است اما با اقدامات سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق بیش از این در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز هیئت دولت، اظهار کرد: طرح تغییر وضعیت نیروهای پیمانکاری با بنگاه های پیمانکاری نیروی کار با رئیس سازمان اداری ارائه شد. برای استخدام مقرر شد مشترکا و با کمک دولت و مجلس اقدام کنند.

وی افزود: آیین نامه های حوزه ازدواج، اشتغال و مددکاری برای تصویب در جلسه آتی هیات وزیران به کمیسیون ارائه شده است.

سخنگوی دولت در خصوص اهمیت و پیام سفر رئیس جمهور به ترکمنستان گفت: اجلاس سران خزر که امروز به دعوت رئیس جمهور ترکمنستان تشکیل شد، ششمین اجلاسی است که با حضور سران کشور برگزار می شود. دریای خزر و جلوگیری از دخالت سایر کشورها در مدیریت دریا. طبیعتاً ترانزیت دریایی و ایجاد مسائل تجاری محور این اجلاس و جلسات دوجانبه این اجلاس خواهد بود.

بهادری جهرمی در رابطه با مخالفت مجلس با مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان؛ وی افزود: در خصوص حقوق بازنشستگی قانونگذار سازوکار آن را به صراحت توضیح داده است. پیش از این در لایحه بودجه 1401 افزایش 10 درصدی دستمزدها پیش بینی شده بود، اما برنامه سازمان تامین اجتماعی افزایش بیشتر دستمزدها را برای حفظ قدرت خرید و حداکثر ظرفیت در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مصوبه شورای اجرایی نظرات، سوالات و ابهاماتی داشت و دولت پاسخ های خود را به شورا ارائه کرد.

سخنگوی دولت افزود: ایران همواره رویکرد و ابتکارات فعالی برای حل تحریم ها داشته است و سفر بورل به ایران نیز در همین راستا بوده است. ادامه مذاکرات برای حل این تحریم های سرکوبگرانه یکجانبه مورد قبول دو طرف قرار گرفت.

بهادری جهرمی گفت: سفر به دوحه و مذاکرات با قطر در راستای از سرگیری مذاکرات است، بنابراین ایران مانند گذشته با اتحادیه اروپا در دوحه گفتگوهای مستقیم خواهد داشت. امیدواریم با روی کار آمدن این دولت جدید آمریکا بتواند تغییرات مثبت و قابل قبولی را در این مسیر به دست آورد.

وی در خصوص میزان تخصیص اعتبارات استانی به پروژه های آموزشی گفت: یکی از محورهای مصوبات در سفرهای روستایی تقویت زیرساخت های آموزشی است و بر اساس آمار معاونت اجرایی رئیس جمهور تاکنون 26.6 میلیارد در سفرهای استانی انجام شده است. برای تکمیل پروژه های آموزشی مصوب شده است که 7500 میلیارد تومان آن تامین و توزیع شده است.

سخنگوی دولت افزود: در قانون بودجه 1401 نیز منابع خوبی برای فروش دارایی های مازاد به ویژه در حوزه آموزش پیش بینی شده است.

بهادری جهرمی در خصوص افزایش تعرفه کالاهای پستی گفت: یکی از اولویت های دولت حمایت از مشاغل کوچک و داخلی و کسب و کارهای اینترنتی است. یکی از اقدامات دولت تشکیل کارگروه ویژه مشاغل داخلی بود و برای اولین بار شاهد ورود بنگاه های کوچک به بورس بودیم.

وی در خصوص میزان بدهی دولت به سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی افزود: سازمان بیمه گر یک نهاد خودگردان است و تامین اعتبار و پرداخت باید توسط آنها انجام شود. سازمان تامین اجتماعی برآوردهایی انجام می دهد که باید بررسی شود. هیات وزیران پیشنهاد تامین اجتماعی را مورد بررسی قرار داد و بر این اساس روش گام به گام معکوس تدوین شد.

دیدگاهتان را بنویسید