ابتکارات دانش بنیان و دانش محور باید از مساجد آغاز شود


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884225

آیت الله عبادی بر لزوم تربیت نیروی انسانی جامع در مساجد تاکید کرد و گفت: باید از هم اکنون فعالیت های دانش بنیان و دانش محور در مساجد آغاز شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، وی امروز در دیدار با مدیران مساجد استان با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: انسان به عنوان موجودی فرهنگی آفریده شده و عالم فکری، روحی و روانی انسان والاترین عالم است. جهان، جدا از سوالات میدانی و فیزیکی.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر انسان خارج از مسائل دینی و الهی و در زندگی مادی مانند حیوانات زندگی کند، همه فشار است، گفت: ببینید نتیجه این فشار این است که به بیرون و همه سرایت می کند. انواع گونه‌ها ما شاهد انواع قتل‌ها و قتل‌عام‌ها هستیم، زیرا می‌بینی که عرصه بر خود تنگ می‌شود و همه را رقیب خود می‌دانی.

وی ادامه داد: اگر این ذکر خدا و ایمان باشد، انسان از نظر شناخت خود، عالم و معاد از نظر ذهنی در چنین وسعتی قرار می گیرد، دیگر فشاری نیست، زیرا در رشد فکری همه اینها برای او تعبیری دارد. زیرا او می داند که همه چیز در او توسط خدا محافظت می شود.

آیت الله عبادی به دعای امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا و سوزاندن حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و افزود: این دعا با ایمان، یاد خدا، دعای فکری و معرفت واقعی انسان حاصل می شود.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه راه شما راه پیامبران الهی است و در چنین زمانی نیز، تصریح کرد: مسجدی که پیامبر اکرم (ص) بر اساس تقوا بنا نهادند، بعداً به دست زلمه، معاویه و مروان افتاد. بنابراین این برنامه های زمان پیامبر بسته شد و برنامه ریزی های جدیدی انجام شد و فرصتی به تربیت یافتگان مکتب اسلام نداد.

وی با اشاره به اینکه مساجد به سبک اسلامی همه ابعاد انسان را می سازد، گفت: نقشه دشمن در طول تاریخ همواره نابودی اسلام بوده است، اما با پیروزی انقلاب ایران اسلام به شکل ریشه ای ظهور کرد و همه شگفت زده شدند. اما اکنون باید کار دانش بنیان و دانش محور در مساجد آغاز شود.

آیت الله عبادی نقشه دشمن با جنگ، اغتشاش، تبلیغات و تحریم را پیدا نکردن یک روز فرصت عنوان کرد و افزود: همانطور که خداوند انقلاب را با معجزه پیروز کرد، می بینید که تحریم های دشمن نیز موفقیت های بزرگی را برای مردم به ارمغان آورد. نظام اسلامی داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساختن انسان به عنوان یک مسلمان کامل باید در مساجد انجام شود، ادامه داد: ظرفیت مساجد بسیار بالاست و باید از این ظرفیت برای تربیت کامل استفاده کرد. منابع انسانی در بخش های مختلف

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید