ابعاد جدید مهاجرت پرندگان مهاجر به شمال: گردش مالی بازار سیاه 300 میلیارد تن / کشتار 600 قو در دو روز

ابعاد جدید مهاجرت پرندگان مهاجر به شمال: گردش مالی بازار سیاه 300 میلیارد تن / کشتار 600 قو در دو روز

روز جدید با توجه به اهمیت موضوع از طریق این کمپین نامه ای به رئیس قوه قضائیه و همچنین کمیته محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

کمپین تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار راه اندازی شده و تاکنون 12 هزار و 700 امضا جمع آوری شده است و در صورت رسیدن به 30 هزار امضا، دبیرخانه ای برای پیگیری تشکیل می شود.

بازار فریدونکنار در استان مازندران ملغمه‌ای سیاه از خرید و فروش پرندگان مهاجری است که به تالاب‌های ایران به‌ویژه فریدونکنار پناه می‌برند، به امید آنکه روزهای سرد زمستانی را بگذرانند غافل از اینکه بسیاری آخرین پروازهایشان برای هزاران متر تور هوایی و دام است. تالاب های فریدونکنار، سررود و ازباران در انتظار بلعیده شدن برای آخرین پرواز و سپس بیرون آمدن از بستر خونین بازار پرندگان فریدونکنار هستند.

آمار دقیقی از تعداد پرندگانی که برای زمستان گذرانی وارد تالاب های ایران می شوند در دسترس نیست، اما تخمین زده می شود که چهار میلیون پرنده در ایران زمستان گذرانی کنند و به نظر می رسد یک سوم تا یک دوم آنها در تالاب فریدونکنار این استان زندگی می کنند. مازندران. زمین، و بقیه در سراسر کشور پراکنده هستند که بسیاری از آنها به طرق مختلف کشته شده اند.

گونه های مختلف پرندگان آبزی، آبزی، سمور، حلزون، حواصیل، باکلان، اردک، غاز، قو، پرندگان شکاری مانند شاهین، عقاب، جغد و جغد به سوی آنها در منطقه مهاجرت می کنند، اما خانه ابدی بسیاری از آنها می شود. تخت در بازار پرندگان وحشی در فریدونکنار.

سالهاست که دوستداران محیط زیست و حیات وحش مخالفت خود را با بازار فروش پرندگان وحشی در فریدونکنار اعلام کرده اند اما راه به جایی نمی برند زیرا به نظر می رسد این بازار هر سال گرمتر از سال قبل است و همین امر باعث شکار پرندگان می شود. همانطور که گیلان نیز وارد این بازار شده است. در واقع قیمت نجومی پرندگان در این بازار به اندازه ای است که هرکسی را برای شکار آنها وسوسه کند.

به عنوان مثال، یک غاز وحشی به قیمت 350000 تن، یک اردک بین 200 تا 250 تن و یک اردک کوچک به نام Hotka به وزن 70000 تن خرید و فروش می شود. در حالی که پرندگان با این قیمت ها خرید و فروش می شوند عاملان این بازار به نام بازار فقیر این سیاهچاله را حفظ کرده اند، قطعا با این قیمت های بسیار بالا مشتریان این بازار فقط افراد ثروتمند هستند، زیرا 200 گرمی فقیر وجود ندارد. . گوشت، نه گوشت خالص، 70000 تن قیمت ندارد.

جدا از اینکه قیمت مرغ در این بازار بسیار بالاست، همراه با قیمت خرید یا اجاره دامداری ها، پنج مزرعه مشخص شامل فریدونکنار، ازباران و سه مزرعه مرکزی، شرقی و غربی در منطقه وجود دارد. سد ازباران هستند، در این پنج سد 250 نقطه سد وجود دارد که معمولاً به دو نفر صاحب یا اجاره داده می شود و اگر بخواهند اجاره کنند بین 20 تا 30 میلیون تن (قیمت قدیم) اجاره سد برای نیمه دوم سال است که الان قطعا سه یا چهار برابر شده است، چون قیمت پرندگان هم خیلی بالا رفته است، پس چگونه می توان این قیمت ها را به فقرا ربط داد؟

مدتی است که تعدادی از علاقه مندان به حیات وحش برای تعطیلی بازار پرندگان وحشی فریدونکنار به راه افتاده اند. عبدالرضا باقری از فعالان محیط زیست و از اعضای ستاد انتخاباتی ایرنا گفت: به 30 هزار امضا برسانیم. اگر تعداد امضاها به 30 هزار نفر برسد، دبیرخانه ای برای پیگیری موضوع تشکیل می شود که امیدوارم هر چه زودتر به این تعداد برسد.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع از طریق این کمپین نامه ای به رئیس قوه قضائیه و همچنین کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم که امیدواریم مثمر ثمر واقع شود.

حفاری ها گفتند: چند سال پیش بازار پرندگان وحشی فریدونکنار تعطیل شد اما دوباره فعال شد. حتی در داخل شهر هم بیلبوردهایی برای این بازار نصب شده است که پرندگان را در این بازار شکار می کنند و می خوابانند.» درست است و بازار حیات وحش در مرکز شهر فعال است و حتی تبلیغ می شود.

وی تصریح کرد: در این بازار علاوه بر پرندگان شکار شده در فریدونکنار، پرندگان شکاری را از استان گیلان آورده و به فروش می رسانند، البته کاملا مشخص است که پرندگان از کجا آمده اند مثلاً نتوانند پرواز کنند. ، اما در مازندران بال پرندگان شکار شده را می بندند پس پرندگانی که بال هایشان شکسته است یعنی در گیلان و آن هایی که بسته اند در مازندران شکار می شوند.

وی بیان کرد: گردش مالی در این بازار بسیار بالاست، سال گذشته این گردش مالی حدود 300 میلیارد تن بود، زمانی که قیمت دو تا پنج مارمولک 350 هزار تن است قطعا بسیاری از مردم نمی توانند از شکار این پرنده چشم پوشی کنند.

حفاری ها تاکید کردند که فرهنگ سازی برای عدم مصرف گوشت این پرندگان می تواند نقش مهمی در کاهش شکار آنها داشته باشد، به عنوان مثال در بازار طیور یک غاز 700 هزار تن و یک غاز از همین گونه به قیمت 200 هزار تن به فروش می رسد. تومانا قیمت تعیین شده است زیرا تفاوت این دو غاز در وحشی بودن و پرورش یافته بودن آنهاست زیرا می گویند گوشت پرندگان وحشی خوشمزه تر است بنابراین به دلیل ترویج فرهنگ بد گرانتر فروخته می شود که متأسفانه گرفت.

وی ادامه داد: امسال حدود 800 قو در یک مرحله وارد فریدونکنار شد که طی دو روز به 200 قو رسید که 30 قو فقط از یک خانه یا یک گنگ قوی بین 25 تا 30 میلیون تومان خرید و فروش کرد بله، مدتی پیش در سرخرود حدود 450 تا 500 نفر لال قوی را می شمرد و چند روز بعد حتی یک قو هم داخل این تالاب نبود، همه را گرفته بودند.

این فعال محیط زیست گفت: از چندین سال پیش تصمیم گرفتیم با کمک دامداران اقدام به جمع آوری دام کنیم. در آن زمان بحث معیشت مردم مطرح شد و این سوال بی نتیجه ماند، اما با قیمت های اعلام شده برای پرندگان مهاجر می دانیم معیشت مشکل دارد.» نه، بنابراین تصمیم گرفتیم بازار را محدود کنیم، دیگر به صرفه نیست. .

وی تاکید کرد: بهتر است روی خریدار کار شود، زیرا وقتی تقاضا وجود ندارد، عرضه کاهش می یابد. متأسفانه بسیاری از رستوران ها به دلیل داشتن مشتری، خواهان پرندگان مهاجر هستند، اما اگر روی آنها فرهنگ سازی شود، قطعاً در درازمدت شاهد کاهش تقاضا خواهیم بود.» و تلاش خواهیم کرد تا شکار پرندگان مهاجر را کاهش دهیم.

حفاری ها می گویند: یکی دیگر از مشکلاتی که در بین حامیان پرندگان وجود دارد این است که برخی از آنها سوگند یاد می کنند و سپس پرندگان را خریداری و رها می کنند و در عین حال بازار خود را ایجاد می کنند، زیرا برخی وسوسه می شوند که پرندگان را زنده نگه دارند و آنها را بفروشند. مردم نیز پرندگان را رها می کنند. چند کیلومتر دورتر بدون اینکه بداند آنها پرواز کرده اند و برگشته اند و این روند تکرار می شود، باید فرهنگ داشته باشد که پولی را که برای فرهنگ خرج می کند خرج کند.

دیدگاهتان را بنویسید