ابلاغ قانون پرداخت تسهیلات مسکن به بانک ها

ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780664

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز قانون پرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن به بانک ها ابلاغ می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در چهارمین همایش ملی پدافند شهری گفت: در آخرین جلسه ای که دیروز با رئیس کل بانک مرکزی برگزار کردیم، مقرر شد تسهیلات نهضت ملی مسکن تمامی بانک ها اعلام شود. امروز در کشور. .

وی افزود: تمامی بانک ها موظفند 20 درصد تسهیلات کشور معادل 360 هزار میلیارد تن در سال را به حوزه مسکن اختصاص دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این یک امر قانونی است و اگر بانکی به این تعهد عمل نکند 20 درصد مالیات جریمه می شود. بانک ها موظف به انجام این توزیع سهام هستند.

وی یادآور شد: سهم هر استان و همچنین سقف تعداد واحدهای هر شهرستان تعیین شد. این تسهیلات اعلام شده و سازندگان می توانند از فردا صبح که عملیات اجرایی و اجرایی آغاز شود، قطعه اول این تاسیسات را سفارش دهند. این تسهیلات در چند مرحله پرداخت می شود.

قاسمی گفت: این تسهیلات یارانه ای است و جزو تعهدات ماست. همچنین زمینی به مدت 99 سال به صورت بلاعوض به متقاضی داده می شود که توسط وزارت راه و شهرسازی برای 900 شهر تعیین شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، زمین های در نظر گرفته شده یا داخل شهر هستند که تغییر کاربری خواهند داشت و یا در کنار شهر هستند که به شهر متصل می شوند. طبق قانون، سایر خدمات دولتی در شهرها باید به قانون اضافه شود. در صورت عدم توزیع، ثبت احوال ظرف مدت یک ماه نسبت به واگذاری مالکیت به وزارت راه و شهرسازی بر اساس قانون جهش مسکن اقدام می کند.

انتهای پیام/

منبع: صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید