ابهام زدایی آذری جهرمی از تکنیک رای ناپسند حریف اینترنتی

ابهام زدایی آذری جهرمی از تکنیک رای ناپسند حریف اینترنتی

آذری جهرمی گفت: یک بار یکی از دانشمندان تهران با من تماس گرفت و گفت: تقصیر همه فسادهای فضای مجازی به پای شماست، در زمان کرونا بود و همه مردم باید از فضای مجازی استفاده کنند. پاسخ دادم: اگر کسی ابزار کسب و کار حلال یا آموزش مردم را فراهم کند، آیا کار ثوابی انجام داده است و آیا مستحق آن است؟

محمدجواد آذری جهرمی در بخشی از گفتگوی خود با اندیشه پویا از شگردهای مخالفان اینترنتی برای برافروختن احساسات متدینین رونمایی کرد.

وی بیان کرد: برخی افراد چه به دلایل اقتصادی و چه به دلایل سیاسی کارشان این است که به دفتر مراجع تقلید مراجعه کنند و تصاویر یا مطالب سخیف و حاوی توهین به مقدسات را در فضای مجازی با اغراق به آنها نشان دهند و بگویند: با اسلام چرا؟ می نشینی؟” که این فضا پر از توهین به مقدسات و تصاویر زشت است.”

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر اسبق ارتباطات در بخش‌هایی از این گفت‌وگو کوشید تا برخی از فعالیت‌های گروهک‌های ضد اینترنت را توضیح دهد که چگونه می‌خواهند برای آزادی فناوری برای اهداف سیاسی و اقتصادی وارد کشور شوند. می گوید: «وقتی یک حاکم قانونی برخلاف هنجارهای اجتماعی تصویب می کند، بسیاری از مردم آن قانون را عملی نمی کنند. آجر اول را یک معمار کج گذاشته، تا دیوار کج بالا می رود. وقتی اولین آجر را کج می گذارید، نیازهای جدیدی ایجاد می شود. مانند حرفه نصاب ماهواره که فقط در کشور ما وجود دارد. یا فناوری به نام قیچی روی بشقاب ماهواره یا فروشنده سیستم ضد فیلتر LNB.

اینها مبادلاتی است که چنین سیستم معیوبی را ایجاد می کند. این مشاغل به تدریج به کارتل های اقتصادی تبدیل می شوند و این کارتل های اقتصادی می توانند بر مکانیسم تصمیم گیری برای بقا و شکوفایی خود تأثیر بگذارند. این در حالی است که برخی افراد چه به دلایل اقتصادی و چه به دلایل سیاسی، کارشان این است که به دفتر مراجع تقلید مراجعه کرده و تصاویر یا مطالب سخیف و حاوی توهین به مقدسات را در فضای مجازی به صورت اغراق آمیز به آنها نشان می دهند و می گویند: از اسلام چرا؟ نشسته ای؟»، که این فضا پر از توهین به مقدسات و تصاویر ناپسند است».

در دوران وزارتم به یکی از مقامات مراجعه کردم، او یک بروشور تمام رنگی با کاغذ گلاسه و صفحات بزرگ حاوی تصاویر و اطلاعات به من نشان داد. وقتی دیدمش حالم بد شد. مشخص بود که افراد مغرض برای یافتن یک سری مقاله و تصویر زمان و جستجوی زیادی را صرف کرده اند.

چاپ رنگی باکیفیت گرفتند تا بگویند این فضا پر از انحرافات اخلاقی و توهین است. به من گفت مگر تو مسلمان نیستی؟ گفتم چرا من؟ گفت: پس این چیست؟ فکر کردم و گفتم اجازه بدهید هفته آینده بیایم و موضوع را روشن کنم. هفته بعد بروشور رنگارنگی شبیه همین بروشور تهیه کردم البته با نکات مثبت و آموزنده در فضای مجازی با خودم بردم و گفتم: اگر این موارد نادر است این موارد هم رایج است و من توضیح داد که اگر در جایی در جمهوری اسلامی دزدی شود، آیا کل جمهوری اسلامی را تعطیل می کنید؟

یکی از دانشمندان تهرانی یک بار با من تماس گرفت و گفت: تقصیر همه فسادهای فضای مجازی به گردن شماست. در زمان کرونا بود و همه مردم باید از فضای مجازی استفاده کنند. پاسخ دادم: «اگر کسی ابزار کسب و کار حلال یا آموزش برای مردم فراهم کند، آیا کار ثوابی انجام داده است و آیا مستحق آن است؟» گفتند: قطعاً ثواب دارد. گفتم تاج آمده، زندگی مردم بسته است و حالا کارشان در این فضاست.

کلاس های دانشجویی تعطیل است اما سیزده میلیون معلم، دانشجو و استاد دانشگاه در این فضا حضور دارند و کلاس های اخلاق شما در این فضا برگزار می شود. یک صدم ثواب هر کدام را به حساب من بگذار و مقدار گناه و فسق را هم به حساب من بگذار.» هدف من از ذکر همه این مصادیق این بود که عده ای عمداً مقامات و نهادهای دینی را تحریک کردند که دین. از مردم گم شد

دیدگاهتان را بنویسید