ابهام عجیب ستاره پرسپولیس و یحیی!

وحید امیری رسما مدافع چپ شد؟

وحید امیری هافبک ملی پوش و وینگر است که اولین بار در نفت مسجد سلیمان شناخته شد. او حدود 10 سال پیش در پست دفاع چپ برای این تیم بازی می کرد اما دو سال بعد به نفت تهران پیوست.

درخشش امیری در نفت تهران در پست هافبک چپ آغاز شد که به پیراهن تیم ملی ایران هم رسید.

او به عنوان یک هافبک تکنیکی و سریع به پرسپولیس پیوست اما از همان ابتدای حضورش در این تیم مجبور شد نقش آچار فرانسوی را بازی کند!

امیری در زمانی که پرسپولیس با کمبود مهاجم مواجه بود در خط حمله به کار گرفته شد و گل های مهمی هم برای شاگردان برانکو به ثمر رساند و …

با این حال این هافبک خلاق و خوش اخلاق همچنان به جایگاه اصلی خود بازگشت و بازی های خوبی برای تیمش انجام داد تا اینکه پس از جام جهانی به ترکیه منتقل شد.

او در بازگشت از ترکیه هرگز در پست دفاع چپ بازی نکرد تا اینکه پرسپولیس در آستانه بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در این فصل به مصاف سعیداععی رفت و یحیی گل محمدی در یک موفقیت اجباری با وحید امیری در پست دفاع چپ بازی کرد. .

عملکرد وحید در لیگ قهرمانان به قدری خوب بود که در تیم ملی و دیدارهای حساس منامه، اسکوچیچ از او در دفاع چپ استفاده کرد و میلاد محمدی در دو دیدار ابتدایی روی نیمکت نشست.

عملکرد خوب امیری در پست دفاع چپ در دیدار مقابل هنگ کنگ، اسکوچیچ را نگران کرد تا از این بازیکن همیشه آماده و سرحال چه در پست مدافع و چه در پست هافبک چپ استفاده کند.

در آخرین دیدار تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی ابتدا وحید امیری مدافع چپ بود و در نیمه دوم یک خط جلو افتاد.

در پرسپولیس اما سعید حقایی پس از جدایی از تاج هنوز به سطح قبلی نرسیده است و این را یحیی گل محمدی در بازی سرنوشت ساز مقابل الهلال عربستان به خوبی درک کرده بود.

از این رو وحید امیری در اولین دیدار لیگ برتر پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان مدافع چپ شد و حالا شنیده می شود در بازی چهارشنبه مقابل نساجی مازندران تیمش همچنان مدافع چپ خواهد بود.

حال سوال اینجاست؛ وحید امیری دفاع چپ بهتری است یا هافبک چپ؟

جهجا گل محمدی و دراگان اسکوچیچ باید به این سوال پاسخ دهند. دو مربی که با هیچ چیز موافق نیستند درباره وحید امیری و توانایی های منحصر به فرد این ستاره و فوتبالیست بی ادعا اتفاق نظر دارند.

واقعا فکر می کنی وحید امیری مدافع چپ بهتری است یا در خط هافبک موثرتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید