اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات کامل در مورد حمله به سفارت جمهوری آذربایجان شده است

اتحادیه اروپا خواستار تحقیقات کامل در مورد حمله به سفارت جمهوری آذربایجان شده است

پیتر استانوس، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را غیرقابل قبول خواند و خواستار بررسی کامل این موضوع شد.

«پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران را به باکو تسلیت گفت.

خبرگزاری آذرتای در این خصوص گفت: اتحادیه اروپا در ارتباط با حمله به سفارت جمهوری آذربایجان به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان و مردم آذربایجان تسلیت می گوید. این کشور در ایران.”

سخنگوی اتحادیه اروپا حمله به سفارت جمهوری آذربایجان را غیرقابل قبول خواند و گفت: حمله به هیئت های دیپلماتیک غیرقابل قبول است. همفکری ما با خانواده قربانی این حادثه است و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم و امیدواریم تحقیقات و پاسخگویی کامل در این زمینه صورت گیرد.»

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان بامداد جمعه از حمله مسلحانه به سفارت این کشور در تهران خبر داد که در نتیجه آن یک دیپلمات این کشور کشته و دو دیپلمات دیگر زخمی شدند. این وزارتخانه همچنین سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو را احضار کرد.

پیشتر استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، با محکوم کردن حمله مسلحانه روز گذشته (جمعه) به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، گفت: این حمله را که آشکارا تلفات جانی از جمله یک قربانی برجای گذاشت، محکوم می کنیم. به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوییم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.»

پس از این حادثه، حسین امیرعبدلاخیان در تماس تلفنی با جیحون بایرام اف و محکومیت حمله مسلحانه امروز به سفارت جمهوری آذربایجان، پیشنهاد کرد برای روشن شدن ابعاد مختلف حادثه، نهادهای امنیتی دو کشور پیگیری کنند. موضوع را در همکاری نزدیک با یکدیگر و بررسی می کنند

دیدگاهتان را بنویسید